Általános kreditátviteli eljárás
Általános kreditátviteli eljárás
Tisztelt Hallgatók!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2024/25-ös tanév tavaszi félévében a kreditátviteli eljárás időszaka: 2025. február 5. - február 14. 16:00.
Az elbírált kérvényekről szóló döntések, valamint az eredmények 2025. március 15-től lesznek láthatóak a Neptun rendszerben.
Részletes útmutató a kreditátviteli eljárásról:
Kérelem benyújtásának lépései:
1.) A megfelelő kérelem letöltése
A kérelmek elérhetőségei/ Kitöltendő űrlapok:
- Kreditátviteli kérelem (5 tanegység)
- Kreditátviteli kérelem (23 tanegység)
- Kreditátviteli kérelem (50 tanegység)
- Kreditátviteli kérelem szabad kreditekhez
- Kérelem félévemelésre
- Kreditátvitellel összefüggő minorbekötési engedély
- Utólagos tárgyfelvétel kreditátvitel benyújtásakor
2.) A kérelem kitöltése pontos adatokkal
Pl. tárgykódok esetén a tárgyak Neptunban szereplő teljes és pontos kódja
- Alapszak (BA) esetén pl. BBN-ANG17-372.20
- Mesterszak (MA) esetén pl. BMA-MAGD-IR-342
- osztatlan tanárszak esetén pl. OT-FRAD-153
A megfelelően kitöltött kérelmekről mintát az alábbi két linken talál.
3.) A kérelemhez tartozó csatolmányok beszerzése és csatolása
- Teljesítési igazolás - MINDEN ESETBEN KÖTELEZŐ! A Neptunból letölthető annak a félévnek a kiválasztásával, amelyben a tárgyat teljesítette. (Elérési út: Neptun - Tanulmányok - Leckekönyv fülön, a félév kiválasztása után a nyomtató ikonra kattintva és a generálódott PDF-et letöltve). Kiexportált Excel-dokumentumot/törzslapkivonat-előképet nem áll módunkban elfogadni.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Safari internetböngészőből nem letölthető a teljesítési igazolás a tájékoztatóban leírt módon. Kérjük, hogy olyan programot használjanak, amelyen keresztül a Neptunban elérhető igazolást saját maguknak le tudják menteni!
- Tárgytematika mellékelésére az ELTE-n kívül teljesített tárgyak esetében van csak szükség
- A tárgytematika leadásának módjaival kapcsolatos további információk: Formai és tartalmi követelmények
- Kreditfelelősi hozzájárulás (e-mail/aláírás) továbbítása, a tárgyak közti százalékos egyezőség megjelölésével
- Szakos kreditfelelősök listája
- A hozzájárulással kapcsolatos további információk: Formai és tartalmi követelmények
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2024/25-ös tanév tavaszi félévében az ügyfélkapun keresztül elérhető AVDH-s hitelesítés ideiglenes nehézségei miatt kizárólag a kreditfelelősök által kézzel aláírt, és bescannelt dokumentumot fogadunk el.
A hitelesítés ideiglenes módja: Első lépés a Word formátumú kérelem elektronikus kitöltése, mely után e-mailben/személyesen szükséges felkeresni a szakos kreditfelelőst. A szakos kreditfelelős a százalékos egyezőség megállapítása után kézi aláírással látja el a kérelmet. Az aláírás után a hallgató vagy személyesen veheti fel a kérelmet a kreditfelelős oktatótól, vagy az illetékes kreditfelelős az aláírt változatot scannelve küldi meg a kérelmező részére. A végső, kitöltött, aláírt dokumentumot a hallgató küldi meg a kreditatvitel@btk.elte.hu e-mail címre.
4.) A kitöltött kérelem és csatolt dokumentumok ellenőrzése
5.) A kérelem megküldése a mellékletekkel együtt a Tanulmányi Hivatal részére
- Központi e-mail cím, amire a kérelmet és csatolmányait kell megküldeni: kreditatvitel@btk.elte.hu
- A határidő jogvesztő határidő, elmulasztása esetén a kérelem a következő kérvénybenyújtási időszakban nyújtható be (jogvesztő határidő esetben dékáni méltányosság nem gyakorolható).
6.) A Tanulmányi Hivatal kreditátvitellel foglalkozó kollégáinak e-mail formájában történő visszajelzése a hallgatók felé
- Hiánypótlásról, a kreditátvitel alakulásáról és eredményéről.
Az elfogadott kérelem tárgyai a Neptun tanulmányi rendszerben tekinthetők meg:
- A tárgyak tételesen: Tanulmányok menü -> Leckekönyv -> Minden félév kilistázása után, az oldal alján a Félévfüggetlen speciális indexsorok résznél
- Tárgyak befogadásáról szóló szöveges bejegyzés: Tanulmányok menü -> Hivatalos bejegyzések
Amennyiben kérelmükben elutasított tanegységeik vannak, erről a Neptunon keresztül hivatalos bejegyzést találnak “Kreditátviteli Bizottság elutasító határozata” cím alatt.
Elérhetőségeink:
Amennyiben a kérvény kitöltésével vagy leadásával kapcsolatban bármilyen kérdésük merül fel, a Tanulmányi Hivatal Tantervi csoportjától érdeklődhetnek: kreditatvitel@btk.elte.hu
Központi e-mail: kreditatvitel@btk.elte.hu
A fenti központi címre kérjük megküldeni:
- a kitöltéssel kapcsolatban felmerülő kérdéseket,
- a kitöltött kérelmet, mellékleteivel együtt. (teljesítési igazolás, tárgytematika)
Kreditátviteli időszak a 2024/25 tavaszi félévben:
2025. február 5. - február 14. 16:00.
A kérvények fogadásának kezdete: 2025. február 5.
A kérvények beadásának határideje 2025. február 14. 16:00.
Tájékoztatjuk, hogy a benyújtott kérelmek feldolgozása hosszabb folyamat. A Neptunban a befogadott tárgyak és az ehhez tartozó bejegyzések 2025. március 15-től mindenki számára megtekinthetőek.
A Történeti Intézethez tartozó szakok esetén az Intézet a hallgatók kreditátviteli kérelemhez tartozó, szakos kreditfelelősi elbírálását a Történeti Intézet csakis annak érkeztetésétől számított ötödik munkanap végéig tudja vállalni.
Erasmus tanulmány alatt teljesített kreditelismerés
Ügyintéző: Kovács Valéria
E-mail cím: kovacs.valeria@btk.elte.hu
Infó: https://www.btk.elte.hu/erasmus-kreditelismeres
- Erasmus kreditátviteli kérelem 2022. szeptember 1. előtt kiutazott és a programot befejezett hallgatóknak
- Kreditátviteli kérelem Erasmus szabad kreditekhez 2022. szeptember 1. előtt kiutazott és a programot befejezett hallgatóknak