Beiratkozás menete

Beiratkozás menete

Tájékoztatom, hogy a felvétel a 2023/2024. tanév II. (tavaszi) félévére szól, a hallgatói jogviszony a felsőoktatási intézménybe történő beiratkozással jön létre.

A beiratkozás két lépésből áll. A személyes beiratkozást megelőzi a Neptun elektronikus tanulmányi rendszerbe történő beiratkozás. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben tanulmányait nem a 2023/24. tanév tavaszi félévében kívánja megkezdeni, akkor is be kell iratkoznia mind a Neptun tanulmányi rendszerben, mind személyesen a Tanulmányi Hivatalban. Tanulmányai szüneteltetését és a passzív státuszú félév beállítását csak a Neptunban kell bejelenteni az Ügyintézés – Beiratkozás/Bejelentkezés menüpont alatt. A Neptun elérhetősége: https://neptun.elte.hu

A személyes beiratkozás elmulasztása esetén csak új, sikeres felvételi eljárás után lehet a tanulmányokat megkezdeni.

1. Elektronikus beiratkozás a Neptun elektronikus tanulmányi rendszerben:

  • regisztráció:  az Ügyintézés – Beiratkozás/Bejelentkezés menüpont alatt,
  • személyes adatainak egyeztetése: kérjük, ellenőrizze a Neptunban a felvételi eljárás során megadott adatait, különös tekintettel a személyi igazolványszámát, állandó lakcímét, adóazonosító jelét, bankszámlaszámát, TAJ-számát, valamint telefonos és e-mailes elérhetőségét,
  • eltérő adatok javítása vagy hiányzó adatok pótlása: kérjük, az adategyeztetést a Q-térben (https://qter.elte.hu) kezdeményezze.
  • a Beiratkozási lap pdf nyomtatása a Neptun Információ – Általános nyomtatványok menüpont alól.

2. Személyes beiratkozás

Mivel a beiratkozás hiányában érvényét veszti a felvételi határozat, azaz a tanulmányok később sem kezdhetők meg, fontos, hogy a beiratkozáson részt vegyen. Akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat Ön helyett a beiratkozáson, amennyiben szabályos, két tanú által is aláírt meghatalmazással rendelkezik. A meghatalmazáshoz szükséges formanyomtatványt megtalálhatja a https://btk.elte.hu/th/urlapok menüpont alatt, Általános meghatalmazás néven.

A beiratkozás ideje alatt a maszk viselése ajánlott.

A beiratkozáshoz az alábbiakban felsorolt dokumentumokat szükséges magával hoznia.

Felhívjuk figyelmét, hogy ha az alább felsoroltakból akár csak egyetlen dokumentum   vagy annak másolata hiányzik, nem lehet beiratkozni! Amennyiben nem rendelkezik az alábbi dokumentumok valamelyikével, azok beszerzéséről vagy pótlásáról még a beiratkozás előtt gondoskodnia kell.

  • Neptunból kinyomtatott beiratkozási lap (miután elvégezte az adatellenőrzést)
  • személyi igazolvány,
  • lakcímkártya,
  • 1 db igazolványkép
  • adóazonosító kártya,
  • bankszámlaszám,
  • TAJ-kártya,
  • megítélt többletpontot igazoló dokumentumok * jó minőségű, olvasható fénymásolt példányban
  • eredeti nyelvvizsga-bizonyítvány(ok) * jó minőségű, olvasható fénymásolt példányban

ALAPKÉPZÉSEN

  • érettségi bizonyítvány  * jó minőségű, olvasható fénymásolt példányban

MESTERKÉPZÉSEN:

  •  felsőfokú oklevél * jó minőségű, olvasható fénymásolt példányban

* -gal jelölt esetekben az eredeti dokumentumok bemutatása nem kötelező, ellenben kérjük, hogy a másolaton minden adat jól látható legyen a további adminisztrációs teendők elkerülése érdekében.

A külföldi, kettős állampolgárságú és a határon túli magyar hallgatók beiratkozásához szükséges dokumentumokról  itt tájékozódhatnak. (Tájékoztató_külföldi_nem devizás hallgatók beiratkoztatásához fájl linkje.)