Informatikai szolgáltatások

Informatikai szolgáltatások

Informatikai szolgáltatások
A felhasználói szolgáltatások mindegyike igényelhető igénylőlapon keresztül, amiket kitöltve személyesen vagy az egyetemi levelezésből küldött levélben az Operátori Szolgálathoz kell eljuttatni. A szolgáltatások egy része az IIG Ügykezelőjén keresztül, webformok segítségével, online is igényelhető. Ez az igénylési mód általában gyorsabb, sőt akár néhány másodperc alatt el is készül az igényelt hozzáférés a szolgáltatáshoz.

Az IIG szolgáltatásainak igénylésénél és igénybevételénél feltétlenül szükséges az „IIG-azonosító” nevű hozzáférési kód, amivel a felhasználó a későbbiekben az Ügykezelőn, illetve a szolgáltatást nyújtó szerveren azonosítja magát. Az IIG azonosító lesz az a felhasználói név, amit belépéskor a szervereken meg kell adni. Tehát az IIG-azonosító megegyezik a Caesar szerveren használt felhasználói névvel vagy a hálózatos hozzáférések (Wifi, VPN) esetén megadott felhasználói névvel.

Amennyiben Ön ELTE egyetemi polgár és még nincsen IIG-azonosítója, akkor a további szolgáltatások igényléséhez és az Ügykezelő használatához igényeljen IIG-azonosítót. Amennyiben Önnek már van IIG-azonosítója (pl. Caesar hozzáférése) akkor a papíros igénylések esetében az "igényelt azonosító" mezőbe mindig kötelezően azt kell megadnia, mivel nem tudunk ettől eltérő azonosítót készíteni a többi szolgáltatáshoz. Bizonyos szolgáltatások esetében (pl. Caesar vagy Wifi hozzáférés igénylése) lehetséges egy lépcsőben igényelni azonosítót azoknak, akiknek nincsen IIG-azonosítója, de az IIG-azonosító ilyen esetekben is létrejön és a későbbi igénylésekhez már azt kell használni.

WiFi az egyetem falain belül

  1. Kapcsolódjunk az „ELTE-Guest” nevű hálózatra.
  2. Egy böngészőben nyissuk meg az Ügykezelő oldalát
  3. Kattintsunk a „Belépés”-re
  4. A Neptun  ikonra kattintással (jobb felül), majd a NEPTUN azonosító és NEPTUN jelszó begépelése után (alul) kattintsunk a „Bejelentkezés” gombra.
  5. A „Választott IIG azonosító” egy felhasználónév (lehetőleg a nevedre utaljon), ami 3-12 karakter hosszúságú, az angol ABC kisbetűit tartalmazhatja, illetve kötőjelet. Nem lehet benne pont, szóköz vagy alulvonás sem. Nem kezdődhet kötőjellel, sem számmal.
  6. A „Választott IIG jelszó” és „Választott IIG jelszó megerősítés” mezőbe egy legalább 6 karakter hosszú jelszót adjunk meg, ez nem egyezhet a felhasználónévvel.
  7. Az oldal alján található „Kérem a WiFi azonosító létrehozását is” melletti jelölőnégyzetet be kell pipálni, végül az igénylésre kattintani. Sikeresen elkészítettük IIG azonosítónkat.
  8. Csatlakozzunk az „ELTE” nevű WiFi hálózatra. Felhasználónévnek és jelszónak az előbbiekben megadottakat írjuk be. Beállítási segítséget itt talál.

ELTE-s e-mail cím igénylés – caesar.elte.hu

Minden ELTE-s hallgató jogosult arra, hogy az ELTE Informatikai Igazgatóság (ELTE IIG) által biztosított e-mail szolgáltatást igénybe vegye. Persze, jogosan felmerül most benned, hogy minek még egy e-mail cím, annyi címmel rendelkezel már. Hidd el, komoly tapasztalatok bizonyították, hogy nem ártalmas, ha az egyetemi tanulmányokkal kapcsolatos levelezéseket a hivatalos, ELTE-s e-mail címmel intézik a diákok és az oktatók egyaránt.

Néhány információ a szolgáltatásról:

  • wifi azonosító igénylésekor automatikusan létrejön a felhasznaloneved@caesar.elte.hu végződésű e-mail cím 2Gb tárhellyel;
  • leveleidet bárhonnan el tudod érni a webes felületen keresztül (webmail.elte.hu), vagy a szokásos klienssel (Outlook, Thunderbird stb.) le tudod tölteni a gépedre;
  • tanulmányaid során a szükséges hivatalos ügyeket könnyebben, gyorsabban tudod intézni;
  • a Neptun üzeneteket biztosan időben, illetve késés nélkül megkapod a postaládádba
  • igényelhetsz saját honlapot is 2 Gb tárhellyel

Részletes leírásokat az ELTE IIG oldalán találnak. Amennyiben problémája vagy kérdése van a szolgáltatássokkal kapcsolatban, keresse bátran az Operátori Szolgálatot:

Trefort-kerti Campuson:
Cím: 1088 Budapest, Múzeum krt. 4/C, alagsor 64.

További részletek az IIG weboldalán.