Informatikai szolgáltatások
Informatikai szolgáltatások
Az IIG szolgáltatásainak igénylésénél és igénybevételénél feltétlenül szükséges az „IIG-azonosító” nevű hozzáférési kód, amivel a felhasználó a későbbiekben az Ügykezelőn, illetve a szolgáltatást nyújtó szerveren azonosítja magát. Az IIG azonosító lesz az a felhasználói név, amit belépéskor a szervereken meg kell adni. Tehát az IIG-azonosító megegyezik a Caesar szerveren használt felhasználói névvel vagy a hálózatos hozzáférések (Wifi, VPN) esetén megadott felhasználói névvel.
Amennyiben Ön ELTE egyetemi polgár és még nincsen IIG-azonosítója, akkor a további szolgáltatások igényléséhez és az Ügykezelő használatához igényeljen IIG-azonosítót. Amennyiben Önnek már van IIG-azonosítója (pl. Caesar hozzáférése) akkor a papíros igénylések esetében az "igényelt azonosító" mezőbe mindig kötelezően azt kell megadnia, mivel nem tudunk ettől eltérő azonosítót készíteni a többi szolgáltatáshoz. Bizonyos szolgáltatások esetében (pl. Caesar vagy Wifi hozzáférés igénylése) lehetséges egy lépcsőben igényelni azonosítót azoknak, akiknek nincsen IIG-azonosítója, de az IIG-azonosító ilyen esetekben is létrejön és a későbbi igénylésekhez már azt kell használni.
WiFi az egyetem falain belül
- Kapcsolódjunk az „ELTE-Guest” nevű hálózatra.
- Egy böngészőben nyissuk meg az Ügykezelő oldalát.
- Kattintsunk a „Belépés”-re
- A Neptun ikonra kattintással (jobb felül), majd a NEPTUN azonosító és NEPTUN jelszó begépelése után (alul) kattintsunk a „Bejelentkezés” gombra.
- A „Választott IIG azonosító” egy felhasználónév (lehetőleg a nevedre utaljon), ami 3-12 karakter hosszúságú, az angol ABC kisbetűit tartalmazhatja, illetve kötőjelet. Nem lehet benne pont, szóköz vagy alulvonás sem. Nem kezdődhet kötőjellel, sem számmal.
- A „Választott IIG jelszó” és „Választott IIG jelszó megerősítés” mezőbe egy legalább 6 karakter hosszú jelszót adjunk meg, ez nem egyezhet a felhasználónévvel.
- Az oldal alján található „Kérem a WiFi azonosító létrehozását is” melletti jelölőnégyzetet be kell pipálni, végül az igénylésre kattintani. Sikeresen elkészítettük IIG azonosítónkat.
- Csatlakozzunk az „ELTE” nevű WiFi hálózatra. Felhasználónévnek és jelszónak az előbbiekben megadottakat írjuk be. Beállítási segítséget itt talál.
ELTE-s e-mail cím igénylés – caesar.elte.hu
Minden ELTE-s hallgató jogosult arra, hogy az ELTE Informatikai Igazgatóság (ELTE IIG) által biztosított e-mail szolgáltatást igénybe vegye. Persze, jogosan felmerül most benned, hogy minek még egy e-mail cím, annyi címmel rendelkezel már. Hidd el, komoly tapasztalatok bizonyították, hogy nem ártalmas, ha az egyetemi tanulmányokkal kapcsolatos levelezéseket a hivatalos, ELTE-s e-mail címmel intézik a diákok és az oktatók egyaránt.
Néhány információ a szolgáltatásról:
- wifi azonosító igénylésekor automatikusan létrejön a felhasznaloneved@caesar.elte.hu végződésű e-mail cím 2Gb tárhellyel;
- leveleidet bárhonnan el tudod érni a webes felületen keresztül (webmail.elte.hu), vagy a szokásos klienssel (Outlook, Thunderbird stb.) le tudod tölteni a gépedre;
- tanulmányaid során a szükséges hivatalos ügyeket könnyebben, gyorsabban tudod intézni;
- a Neptun üzeneteket biztosan időben, illetve késés nélkül megkapod a postaládádba
- igényelhetsz saját honlapot is 2 Gb tárhellyel
Részletes leírásokat az ELTE IIG oldalán találnak. Amennyiben problémája vagy kérdése van a szolgáltatássokkal kapcsolatban, keresse bátran az Operátori Szolgálatot:
Trefort-kerti Campuson:
Cím: 1088 Budapest, Múzeum krt. 4/C, alagsor 64.
További részletek az IIG weboldalán.