Tájékoztató a Tanulmányi Bizottsághoz benyújtandó kérelmekkel kapcsolatban
1. Határidők és űrlapok
A BTK Tanulmányi Bizottsághoz benyújtandó kérelmeket a Tanulmányi Hivatal határidős jegyzékében megjelölt időszakban lehet benyújtani elektronikus úton a következő félévre vonatkozóan.
Mivel a kérelmekről bizottsági ülésen hoznak döntést, a határidő módosítására vagy a kérelmek pótlólagos beadására nincs lehetőség.
A 2023/24/2. félévtől az alábbi kérvényeket a Neptunon keresztül kell benyújtani az Ügyintézés – Kérvények menüpont alatt:
- Kérelem tanegység ismételt felvételéhez
- Kérelem erős előfeltétel gyengítéséhez
- Kérelem hallgatói jogviszony szüneteltetésének meghosszabbításához (harmadik vagy további passzív félévek)
Más ügytípushoz tartozó kérelmet e-mailben kell benyújtani a megfelelő űrlap kitöltésével. A Bölcsészettudományi Kar Tanulmányi Hivatalához tartozó űrlapok az alábbi oldalon érhetőek el: https://btk.elte.hu/th/urlapok
Az űrlap aláírásmezőjébe rögzíteni kell a teljes nevet az s. k. (saját kezűleg) rövidítéssel együtt – digitális aláírás készítése vagy az aláíráskép egyéb módon történő beillesztése nem szükséges.
A Bölcsészettudományi Kar Tanulmányi Bizottsága csak a kar által gondozott tárgyak esetében hoz döntést.
Másik kar által gondozott tárgyra vonatkozó kérelem esetében a kérelmet a tárgyfelelős kar eljárásrendje szerint az ott meghatározott határidőig kell benyújtani.
2. A kérelmek előzetes tanszéki véleményeztetése
A hallgatók az alábbi ügytípusok esetében kötelesek előzetesen véleményeztetni kérelmüket a képzésért felelős szervezeti egység (tanszék, intézet) vezetőjével és/vagy a szakfelelős oktatóval:
- képzésváltásra, szakváltásra, munkarendváltásra vonatkozó hallgatói kérelem,
- átvételi kérelem,
- negyedik vagy ötödik tárgyfelvételre vonatkozó hallgatói kérelem,
- erős előfeltétel gyengítésére vonatkozó hallgatói kérelem
- záróvizsga harmadik alkalommal való megismétlésére vonatkozó hallgatói kérelem
A BTK oktatóinak elérhetősége a kari honlapon érhető el az alábbi linken keresztül: https://btk.elte.hu/intezetek
A kérelem előzetes véleményeztetéséhez a hiánytalanul kitöltött űrlapot és esetleges mellékleteit a véleményezésben illetékes oktató egyetemi, @…elte.hu azonosítójú elektronikus levelezési címére szükséges megküldeni, aki válaszüzenetében véleményezi a beadványt.
A Tanulmányi Bizottság érdemi vizsgálat nélkül elutasítja azokat a kérelmeket, amelyeknél a kötelező tanszéki hozzájárulás hiányzik.
3. A kérelmek benyújtása
Az oktatói visszajelzés beérkezése után a hallgatóknak a kérelmet, esetleges mellékleteit és az oktatótól beérkezett véleményt Neptunban leadott kérvény esetén csatolni szükséges a kérvényhez. Az e-mailben benyújtott kérvények esetében pedig az üzenet mellékleteként kell továbbítaniuk a szakos tanulmányi referensüknek.
Kérjük, hogy a kérvény leadásakor vegye figyelembe, hogy az esetleges hiánypótlásra is a megadott határidőig, 2025. február 3-ig van lehetősége.
A tanulmányi referensek elérhetősége a kari honlapon található.
4. A kérelemről hozott döntés megtekintése
A Tanulmányi Bizottság által meghozott határozatok a Neptun elektronikus tanulmányi rendszerben lesznek elérhetőek.
Az e-mailes úton benyújtott kérelmek ügyében született határozatok a Tanulmányok – Hivatalos bejegyzések menüpontja alatt szerepelnek majd, míg a Neptun-kérvények benyújtása esetében a határozatot az Ügyintézés – Kérvények menüpont alatt lehet megtekinteni az adott kérvénysor végén megtalálható + jelre, majd a Határozat/végzés megtekintése gombra kattintva.
Üdvözlettel:
BTK Tanulmányi Hivatal