WordMe For You – The MindPath

– Mesélj az ötletről!
A WordMe For You – The MindPath egy különleges, gamifikált oktatási HSUP-projekt, amely a memória, a kognitív készségek és a mentális jóllét fejlesztését helyezi fókuszba. A játék személyre szabható, így figyelembe veszi az egyéni tanulási stílusokat, különös tekintettel az ADHD-val élő gyermekek igényeire. A WordMe For You app nemcsak a vizuális, verbális és asszociatív memória fejlesztését célozza, hanem olyan tanulási készségeket is erősít, mint a koncentráció, a gyors reagálás, a kreatív gondolkodás vagy a problémamegoldás. A WordMe For You több, mint egy memóriajáték; sokkal inkább egy dinamikus platform, amely a memória fejlesztésére és tudásbővítésére szolgál.
– Miért egyedi az applikáció?
Gerincét egyedi tudásközvetítő és készségfejlesztő memóriajátékok alkotják, amelyeken keresztül kulturális, tudományos és mindennapi ismereteket is játékosan közvetítünk. Memóriaversenyek és kihívások színesítik a palettát, ösztönözve a folyamatos fejlődést. A memóriajátékok szintjei között változatos egyéb játékok is találhatók a motiváció fenntartására, ezek körét kognitív fejlesztési terv alapján, célzottan bővítjük. A versenyszellemet ranglisták is támogatják. A tervek szerint rendelhető lesz a játékok dobozos verziója is.
Célunk, hogy bemutassuk a projekt sokszínűségét: a különféle memóriajátékok szintjei között a kicsiket egyszerű logikai feladványok, a felnőtteket pedig tudásalapú kvízek várják. A hagyományos képpárosítós memóriajátékok újragondolása révén többféle készségfejlesztő irányba nyitunk. Büszkék vagyunk rá, hogy az app prototípusa elnyerte a Google Play Teacher Approved minősítést, valamint az MVP 2024. év végén döntős lett a QS Reimagine Education Awards e-learning kategóriájában. A HSUP-projekt keretében készül egy Vietnámot bemutató memóriajáték is, amely játékos módon bővíti a kulturális ismereteket.
– Milyen kompetenciák jelennek meg a csapatban, hogyan zajlik a közös munka?
A csapatban a kognitív fejlesztés, az oktatáspszichológia, a mentális egészség, a játéktervezés, a szoftverfejlesztés és az üzleti menedzsment szakterületei találkoznak.A közös munka rugalmas, agilis fejlesztési módszertanra épül, rendszeres visszacsatolásokkal. Heti és eseti megbeszéléseken veszünk részt.
– Ki a szolgáltatás/termék célcsoportja?
Fő célcsoportunk a 6–14 éves ADHD-s gyermekek, szüleik és pedagógusaik. Alkalmazásunk minden olyan tanulónak ajánlott, aki szeretné játékosan fejleszteni memóriáját, figyelmét, tanulási képességeit, vagy élvezetes formában kívánja bővíteni tudását.A platform módszertana jól alkalmazható neurotipikus és neurodivergens diákok, valamint idősebb felnőttek esetében – így akár a tehetséggondozásban, akár az időskori mentális egészségmegőrzésben is értékes eszköz lehet.
–Mi jelenti a legnagyobb kihívást a projekt megvalósítása alatt? Mik a további terveitek?
A legnagyobb kihívás az egyéni képességekhez igazodó tanulási utak technológiai kivitelezése, a személyre szabott élmény biztosítása az AI által. Fontos mérföldkőként hamarosan elkészül a valós idejű többjátékos mód, de már most lehetőség van többszereplős kihívások indítására, akár memóriaversenyek rendezésére.Célunk, hogy az AI-integráció révén a WordMe For You multifunkciós tanulási platformmá váljon, amely lehetővé teszi az egyéni kognitív képességek fejlesztését, a tanulási élmény még hatékonyabb személyre szabását. Hisszük, hogy az élethosszig tartó tanulás minden generáció számára elérhető és szórakoztató lehet. Persze a projekt kivitelezéséhez induló tőkére is szükség van.
–Ki segíti a csapatot a megvalósítás során (mentorok szerepe)?
Mentorunk, Turcsán Tamás Péter a Pozi.io startup platform alapítójaként és a Galaxis.xyz tanácsadójaként stratégiai támogatást és piacismereti tanácsokat nyújt. Szakmai támogatóink között tudhatjuk az ELTExHSUP közösségét, nagyban hozzájárulva a minőségi fejlesztéshez.
Turcsán Tamás Péter, Várkonyi Erika Lívia, Nguyen Thi Tra My, Bakonyvári Barbara Abigél, Ketler István
– Miért ajánlanád a Hungarian Startup University Programot a következő évadban?
A HSUP egyedülálló lehetőséget kínál azoknak, akik saját ötletüket szeretnék piaci értékké formálni.Az elméleti képzések mellett a program erős mentorhálózatot, közösséget és valódi startup-fejlesztési tapasztalatot ad. Kiemelten fontos, hogy a projektünk irányába az ELTE több szakmai szervezete is nagyfokú nyitottsággal közelít, ami további motivációt és szakmai hátteret biztosít a megvalósításhoz.
A csapat tagjai
Ötletgazda: Várkonyi Erika Lívia (ELTE BTK közgazdász, gazdasági és jogi szakfordítói képzés)
Csapattagok: Bakonyvári Barbara Abigél (Semmelweis Egyetem pszichológus PhD-hallgató), Nguyen Thi Tra My (ELTE PPK pszichológia) és Ketler István: külsős mérnökinformatikus
Borítókép: A HSUP keretében készülő vietnámi játék egyik háttérképe