GYIK
Gyakori kérdések és válaszok Erasmus kiutazó hallgatóknak
Az alábbi, legördülő menükben találhatóak az Erasmussal kapcsolatban felmerülő gyakori kérdések és válaszok.
Pályázás előtt felmerülő kérdések:
Pályázás előtt felmerülő kérdések:
- Hol találom meg az aktuális pályázati felhívást?
Az aktuális pályázati kiírások mindig az atuális Erasmus+ pályázati felhívások központi honlapján elérhetőek.
- Mikor tudok Erasmus tanulmányi mobilitásra pályázatot leadni,és hol?
Tanulmányi mobilitásra kizárólag a Főpályázat (szeptemberi kiírás) és a Pótpályázat (februári kiírás) során lehetséges, a MobilityOnline felületen. A pályázati felhívás tanulmányi mobilitásra itt érhető el.
- Mikor tudok Erasmus szakmai gyakorlati mobilitásra pályázatot leadni, és hol?
Szakmai gyakorlatra a pályázás a szemeszer első napjától az utolsó napjáig folyamatos, a pályázati dokumentumokat emailben, a szakmai koordinátornak kell megküldeni. A pályázati felhívás szakmai gyakorlati mobilitásra itt érhető el.
- Mikor tudok rövid távú doktori mobilitásra pályázatot leadni, és hol?
Rövid doktori mobilitás esetén a pályázás a honlapon kiírt pályázati határidő lejártáig folyamatos, a pályázati dokumentumokat a Doktori Iskola Titkárnak kell megküldeni emailben. A pályázati felhívás rövid doktori mobilitásra itt érhető el.
- Mennyi idővel a szakmai gyakorlati / rövid doktori mobilitási kiutazásom előtt érdemes pályázatot leadni?
Legalább 2 hónappal, de jobb, ha még annál is hamarabb adja le a hallgató a pályázatot, ugyanis több döntési folyamaton kell végig mennie a pályázatnak, majd a mobilitás előtti dokumentumoknak el kell készülniük, a szerződést el kell készíteni és az ösztöndíj kiutalásától számítva még 1 hónap, mire a hallgató számlájára kerül az ösztöndíj. Így érdemes 3 vagy akár akár 4 hónappal is hamarabb leadni a pályázatot, hogy már a mobilitás előtti költségeket (repülőjegy, szállás) is az ösztöndíjból lehessen finanszírozni.
- Mikor kezdhetem meg a szakmai gyakorlati / rövid doktori mobilitási kiutazást?
A mobilitást kizárólag a hivatalos, központi, nyertes pályázatról szóló emailes értesítés megérkezése után lehet megkezdeni, tehát, későn leadott pályázatok esetén a kívánt indulási idő nem feltétlenül tartható.
- Melyik egyetemekre pályázhatok tanulmányi mobilitást?
Klasszikus Erasmus tanulmányi mobilitásra minden hallgató azok közül az egyetemek közül választhat célegyetemet, amellyel a szakjának megfelelő Intézet/Tanszéknek szerződése van. Erről bővebb információt a szakmai koordinátor tud adni, illetve az Erasmus partneregyetemeink honlapon taláható.
- Ki a szakmai koordinátorom? Ki a kari koordinátorom? Mi a különbség a kari és a szakmai koordinátor között?
- A szakmai koordinátor a küldő Intézet/Tanszék felelős koordinátora, aki akadémiai, illetve intézettel/tanszékkel kapcsolatos kérdésekben áll a hallgató rendelkezésére (milyen egyetemekkel van az Intézetnek/Tanszéknek szerződése, hova pályázhat a hallgató, milyen itthoni tárgyakra lehet elfogadtatni a kinti tárgyakat.)
- A kari koordinátor (outgoing@btk.elte.hu) az adminisztratív koordinátor, minden tanulmányokkal kapcsolatos/akadémiai kérdésen kívüli egyéb, adminisztratív kérdéssel hozzá kell fordulni.
- Ki pályázhat tanulmányi mobilitásra/ szakmai gyakorlatra
- aki a pályázat benyújtásának idején hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n;*
- aki magyar állampolgársággal, regisztrációs igazolással vagy érvényes letelepedési, illetőleg tartózkodási engedéllyel rendelkezik;
- BA vagy osztatlan képzésben részt vevő hallgató esetében: akinek a pályázás idején van legalább 1 lezárt féléve
- aki abban a félévben, amelyben a kiutazást tervezi, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n (kivéve diplomaszerzést/abszolválást követő szakmai gyakorlat esetében);
- valamint aki megfelel az adott karon/tanszéken meghirdetett pályázati követelményeknek.
* abszolválás/diplomaszerzés utáni szakmai gyakorlatra pályázók figyelmébe: a hallgatói jogviszony az utolsó félév vizsgaidőszakának utolsó napján megszűnik, így kérjük, hogy még azelőtt előtt adják le pályázatukat.
- Ki pályázhat rövid távú doktori mobilitásra?
Az a doktori hallgató:
- aki a pályázat benyújtásának idején hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n;
- aki magyar állampolgársággal, regisztrációs igazolással vagy érvényes letelepedési, illetőleg tartózkodási engedéllyel rendelkezik;
- akinek a pályázás idején van legalább 1 lezárt féléve
- aki abban a félévben, amelyben a kiutazást tervezi, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n (kivéve abszolválást követő, szakmai gyakorlati célú rövid távú mobilitás esetén)
- valamint aki megfelel az adott karon meghirdetett pályázati követelményeknek.
- Milyen dokumentumok szükségesek tanulmányi mobilitásra/szakmai gyakorlatra (hosszú távú) történő pályázáshoz?
RÉSZKÉPZÉS SZAKMAI GYAKORLAT motivációs levél és tanulmányi terv
(magyarul és a mobilitás nyelvén)motivációs levél és munkaterv
(magyarul és a mobilitás nyelvén)önéletrajz
(magyarul és a mobilitás nyelvén)korábbi félévek tanulmányi eredményei a Neptunból kinyomtatva
(mesterképzéses hallgatók az alapszakos eredményeket is csatolják)diploma másolata
(amennyiben mester- vagy doktori képzésben vesz részt)nem magyar állampolgárnak: érvényes letelepedési vagy tartózkodási engedély/regisztrációs igazolás vagy a menekültstátuszt igazoló okmány másolati példánya Opcionális melléklet: bármilyen közéleti vagy egyéb releváns tudományos tevékenység igazolása (HÖK, ESN, OTDK stb.) Észak-Macedóniába, Szerbiába vagy Törökországba pályázóknak: Hozzájárulás adattovábbításhoz ún. harmadik országba történő adattovábbítás esetén ----- fogadólevél / meghívólevél
(a fogadó cég/szervezet állítja ki a hallgatónak, nincs rá formanyomtatvány): nem felsőoktatási intézmény esetén tartalmazza a fogadó intézmény 1. székhelyének pontos postai címét, 2. e-mail címét és 3. telefonszámát is------ elektronikusan kitöltött pályázati űrlap
- Milyen dokumentumok szükségesek rövidtávú doktori mobilitásra történő pályázáshoz?
- elektronikusan kitöltött, hitelesített pályázati űrlap (letölthető itt)
- fogadólevél / meghívólevél (a fogadó cég/szervezet állítja ki a hallgatónak).
- tanulmányi terv/munkatervet is tartalmazó motiváció levél (magyarul és a mobilitás nyelvén) – Figyelem! A BTK-n ezt a dokumentumot a témavezetőnek alá kell írnia!
- önéletrajz (magyarul és a mobilitás nyelvén);
- korábbi félévek tanulmányi eredményei a Neptunból kinyomtatva;
- ha nem magyar állampolgár, akkor az érvényes letelepedési vagy tartózkodási engedély/regisztrációs igazolás vagy a menekültstátuszt igazoló okmány másolati példánya;
- opcionális melléklet: bármilyen igazolás, ami a hallgató közéleti vagy egyéb releváns tudományos tevékenységét igazolja (HÖK, ESN, OTDK stb.).
- Észak-Macedóniába, Szerbiába vagy Törökországba pályázó hallgatóknak: Hozzájárulás adattovábbításhoz ún. harmadik országba történő adattovábbítás eseténű
A pályázatok elkészítésével kapcsolatos szakmai kérdésekben a doktori témavezető, a Learning Agreement kitöltésében a szakmai koordinátor, a pályázat szabályzati és adminisztratív kérdéseivel kapcsolatban a kari koordinátor tud segíteni.
- Lekéstem a MobilityOnline-ban a pályázati határidőt. Most mit tegyek?
Tanulmányi mobilitásra kizárólag a fő- és pótpályázat alatt lehet pályázatot benyújtani, így ezesetben kérjük, várjon a következő pályázati időszakig.
Szakmai gyakorlatra a pályázás folyamatos, minden szemeszterben a szemeszter utolsó napjáig nyújthat be a hallgató pályázatot a szakmai koordinátoránál.
Rövid doktori mobilitásra a pályázás a honlapon kiírt pályázati határidő lejártáig folyamatos. Határidőn kívül pályázatnem fogadható be.
- Milyen nyelvvizsgát követel meg a partner a kiutazáshoz?
Ez minden egyetem esetében más és más, melyre sajnos sem a kari sem a szakmai koordinátor nem tud pontos választ adni. Kérjük a hallgatót, hogy még a mobilitás megpályázása előtt érdeklődjön, tájékozódjon ezekről a kérdésekről a partner egyetem honlapján, ileltve a partner egyetem koordinátoránál emailben.
- Utolsó aktív félévemben vagyok, záróvizsga előtt állok. Mehetek Erasmusra?
Mielőtt a pályázatot leadja a hallgató, nyomatékosan kérjük, hogy nézzen utána a hallgató a partneregyetemen, hogy mikor van az ottani félévnek vége, mikor tud levizsgázni, mikor tudja megkapni a záródokumentumait, mivel a hallgatónak haza kell érnie a záródokumentumaival együtt, legalább 2 héttel a záróvizsgájának napja előtt. Ha ez nem történik meg, a hallgatót nem tudjuk időben lezárni, a hallgatót NEM lehet záróvizsgára bocsátani.
- Összsen hány hónapot tölthetek Erasmussal a képzésem alatt?
Képzésenként (BA/MA) összesen 12 hónap használható fel hallgatónként. Osztatlan tanérképzés esetén ez 24 hónap. Egy mobilitás minimum 2, maximum 5 hónapig tarthat (tanulmányi mobilitás esetén 1 félév, szakmai gyakorlat esetén minimum 2, maximum 5 hónap ugyanannál az intézménynél). Egy akadémiai éven belül lehet két pályázatot is benyújtani (őszi és tavaszi félévre is), de kizárólag különböző intézményekbe.
- Elhasználtam 2x5 hónap tanulmányi mobilitást egy képzésen belül. Mehetek még szakmai gyakorlatra?
Egy mobilitásnak minimum 2 hónaposnak kell lennie (60 nap). Tehát, ha van minimum 60 napnyi maradék a 12 hónapból, akkor az felhasználható egy szakmai gyakorlatra
Elnyert mobilitás esetén felmerülő kérdések:
Elnyert mobilitás esetén felmerülő kérdések:
- Elnyertem a megpályázott Erasmus tanulmányi/szakmai mobilitást. Mi az első lépés?
Először is, kérjük a nyertes hallgatókat, hogy részletesen olvassák végig a nyerteseknek szóló központi weboltalt, azon belül sorrendben a mobilitás előtti, majd -alatti és végüli -utáni oldalakat. Ezen kívül erősen ajánlott az aktuális pályázati időszak után, a nyerteseknek szóló BTK kiutazó hallgatói online tájékoztatón részt venni. Ha valamilyen oknál fogva az eseményen a hallgató nem tud részt venni, annak rögzített video felvételét és prezentációs anyagát kérjük, hogy nézze vissza, és olvassa végig. A felvétel linkjét és a pdf file-t a kari koordinátor minden nyertes hallgatónak kiküldi emailben.
- Milyen honlapról tájékozódhatok?
Tanulmányi mobilitás és hosszú távú szakmai gyakorlat esetén a központi honlap itt érhető el.
Rövid távú doktori mobilitás esetén a központi honlap itt érhető el.
A BTK Erasmus oldala itt érhető el.
- Milyen kiutazás előtti dokumentumokat kell beküldeni, kinek és milyen határidővel?
- Minden kiutazás előtt beküldendő dokumentum fent van a mobilitás előtti honlapon.
1. Learning Agreement before the mobility (mindenki által aláírva) - a Mobility Online rendszeren keresztül kell elkészíteni. A felület kezeléséhez, kérjük olvassa el az itt található információs anyagot.
Ha a partner nem használ online platformot Learning Agreement aláíráshoz, akkor az online változat helyett az alábbi dokumentumot töltse ki: Learning Agreement tanulmányi mobilitáshoz , és az aláíratások megszerzéséért először az ELTE szakmai koordinátornak, majd a partner koordinátornak küldje meg emailben. Miután a dokumentum mindhárom fél aláírását tartalmazza, töltse fel a dokumentumot a Mobility Online rendszerbe, pdf-ként.
2. EU kártya képe (vagy egészségbiztosítás, amely a teljes mobilitási időszakot biztosítja)
3.OLS teszt.eredményét igazoló pdf
Ahhoz, hogy a hallgató az ösztöndíját a szemeszter kezdte előtt (őszi szemeszter esetén szeptember 1-ig, tavaszi szemeszter esetén február 1-ig) megkapja, tehát a számláján legyen a pénz, a Mobility Online felületen minden kiutazás előtti teendőd el kell végezni őszi szemeszterre, tanulmányi mobilitásra kiutazó hallgatóknak július 15, tavaszi szemeszterre, tanulmányi mobilitásra kiutazó hallgatóknak december 10.-ig. Az ennél később leadott dokumentumok esetén értelemszerűen az ösztöndíj annyival később fog a hallgató számlájára érkezni.
- Mi történik, ha nem tudom leadni a mobilitás előtti dokumentumokat a kért határidőig?
A határidő nem jogvesztő. A dokumentumokat bármikor be lehet küldeni, de számolni kell azzal, hogy minél később küldi be a hallgató a dokumentumokat, annál később készül támogatási szerződése, tehát annál később fog az ösztöndíj a hallgató számára megérkezni. A határidőn túl belküldött dokumentumok esetén már nem tudjuk garantálni, hogy az ösztöndíj a mobilitás megkezdéséig meg tud érkezni a hallgató számára.
- Mit kell tennem, hogy elkészítsék nekem a támogatási szerződésemet?
A kiutazás előtti dokumentumokat fel kell tölteni a Mobility Online rendszerbe (letölthető útmutató), valamint a rendszeren belül található „Fill in questionnaire on mobility data and green travel” kérdőív kitöltésével tudja megadni a támogatási szerződésehez szükséges adatokat. Ebben a kérdőívben kell nyilatkoznia arról is, hogy ki- és hazautazásához zöld utazási formát választ-e. A kérdőív egyes pontjainál a szükséges dokumentumokat is fel tudja tölteni. Az adatok megadásához szükséges fontos információkat, magyarázatokat a központi honlapon találja.
- Mi az a Learning Agreement?
- Tanulmányi mobiilitás esetén: A Learning Agreement az a dokumentum, amelyben a hallgatónak fel kell vezetnie, hogy milyen tárgyakat fog felvenni és szeretne elvégezni a partner egyetemen, ahová a mobilitást elnyerte (A táblázat), és ezeket a tárgyakat itthon milyen tárgyakra fogja tudni befogadtatni (B táblázat). Minta
- Szakmai gyakorlat esetén: A Learning Agreement rögzíti a szakmai gyakorlat alatt végzendő teendőket. Minta
- Kinek kell aláírnia a Learning Agreementemet?
A Learning Agreementet mindig 3 félnek kell aláírnia ahhoz, hogy hiteles legyen: 1. a Hallgatónak (AVDH hitelesítés ezen a dokumentumon nem fogadható el!) , 2: az ELTE-s szakmai koordinátornak, 3. a partner egyetem releváns koordinátorának.
- Ki a szakmai koordinátorom? Ki a kari koordinátorom? Mi a különbség a kari és a szakmai koordinátor között? Kit hova kell írni a Learning Agreementben?
- A szakmai koordinátor a küldő Intézet/Tanszék felelős koordinátora, aki akadémiai, illetve intézettel/tanszékkel kapcsolatos kérdésekben áll a hallgató rendelkezésére (milyen egyetemekkel van az Intézetnek/Tanszéknek szerződése, hova pályázhat a hallgató, milyen itthoni tárgyakra lehet elfogadtatni a kinti tárgyakat.) Ő a felelős személy "Responsible person at the host institution" a Learning Agreement, valamint az ekvivalencia formanyomtatvány (kinttartózkodás alatti, BTK speciális teendők) aláírásáért.
- A kari koordinátor (outgoing@btk.elte.hu) az adminisztratív koordinátor, minden tanulmányokkal kapcsolatos/akadémiai kérdésen kívüli kérdéssel hozzá kell fordulni. Ő az "Administrative contact person at the host Institution" a Learning Agreementben, neki nincsen LA aláírási jogosultsága.
- Hol és hogyan kell kitölteni a Learning Agreementet?
- Tanulmányi mobilitás esetén a Learning Agreementet a Mobility Online rendszerben kell kitölteni.
Egyes fogadó egyetemek esetében a Learning Agreement aláírása jelenleg nem biztosított semmilyen online rendszerben. Amennyiben érinti a probléma, akkor az online változat helyett az alábbi dokumentumot töltse ki: Learning Agreement tanulmányi mobilitáshoz . A kitöltéshez itt található Kitöltési úmutató.
- Hosszú távú szakmai gyakorlat esetén az alábbi, letölthető Learning Agreement dokumentumot kell kitölteni: Learning Agreement szakmai gyakorlathoz A kitöltéshez itt található Kitöltési útmutató.
- Rövid távú doktori mobilitás esetén pedig az alábbi Learning Agreement sablon használható.
- Milyen bankszámla szükséges a kiutazáshoz?
Bármely bankszámla megfelel, azonban, mivel az ösztöndíj euróban érkezik, érdemes euro alapú bankszámlát nyitni. Revolut is elfogadható.
- Milyen nyelven kell az OLS tesztet kitölteni?
Az OLS tesztet mindig a mobilitás nyelvén kell kitölteni. Ha az adott nyelv nem szerepel az OLS teszt lehetőségek között, vagy a mobilitás nyelve a hallgató anyanyelve, akkor OLS tesztet nem kell beküldeni, viszont ez esetben a kari koordinátornak jelezni kell a mobilitás előtti dokumentumokat megküldő emailben, hogy ezért nincsen OLS teszt csatolva.
- Mikor érkezik meg az ösztöndíj?
A mobilitás előtti dokumentumokat időben feltöltve a Mobility Online rendszerbe, azt a kari koordinátor ellenőrzi, és tovább küldi a dokumentumokat a központnak. A központ is ellenőrzi őket, majd a kérdőívben megadott adatok alapján az Erasmus+ és Nemzetközi Programok Osztálya (ENPO) előkészíti a támogatási szerződést és azt a Mobility Online rendszeren keresztül kiküldi Önnek. Amennyiben a szerződésben hibát talál, azt a "Before the mobility – Scholarships" részben az „Optional: Indicate in case received grant agreement is incorrect” linkre kattintva tudja jelezni. A szerződést annak digitális aláírását (AVDH hitelesítés) követően az „Upload signed Grant Agreement” linkre kattintva tudja feltölteni a Mobility-Online rendszerbe. Az intézmény által is aláírt támogatási szerződést az ENPO a rendszeren keresztül fogja megküldeni.
- Mennyi ösztöndíj érkezik az első utaláskor?
A teljes kinttartózkodási időszakra (amit a hallgató a kélrdőívben adott meg) vonatkozó összeg 90%-a. A maradék 10% a mobilitás végeztével, a hiánytalan záródokumentumok beküldése után, azok központi ellenőrzése után kerül kifizetésre. (A kiutalástól számítva itt is kb 3-4 hét, mire a hallgató számlájára érkezik a pénz.)
- Vehetek-e fel itthon a Neptunban órát, miközben külföldön töltöm a mobilitásomat?
Az ELTE nem támogatja a kettős terhelést, azonban kivételes tanulmányi rend kérelem leadásával és annak pozitív elbírálásával lehetséges itthon tárgyat felenni és elvégezni a külföldi mobilitás alatt. Kivételes tanulmányi rend kérelem leadásával kapcsolatos kérdésekkel (hol, mikor és hogyan lehet leadni), a szakos tanulmányi előadóhoz kell fordulni.
- Kihez forduljak a kiegészítő támogatásokkal kapcsolatban? (Esélyegyenlőségi támogatás, Fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók kiegészítő támogatása, Zöld utazás támogatás)
A kiegészítő támogatások honlapon minden kiírt pályázat, és az azokkal kapcsolatos információ megtalálható. Kiegészítő támogatáskra a Mobility Online rendszeren belül, még a mobilitás előtti teendők során kell jelentkezni a honlapon kiírt pályázatok megadott határidején belül.
- Mit tegyek, ha még a mobilitás megkezdése előtt úgy döntök, hogy lemondom a mobilitásomat?
Pályázatát, vagy nyertes pályázat esetén mobilitását a workflow General actions (Optional) részében az OPTIONAL: Cancel application/stay (irreversible!) linkre kattintva tudja visszamondani. Kérjük, ezt követően jelezze a visszamondást kari koordinátorának a „Notify your faculty coordinator about the cancellation of your application/stay” linkre kattintva.
- Mi történtik, ha valamiért idő közben meg kell szakítanom a mobilitásomat?
- Ha a mobilitás időtartamából már letelt minimum 2 hónap (60 nap), akkor a a partner egyetem koordinátorától kérni kell egy időtartam igazolást (Certificate of Attendance), amely alapján az Erasmus+ és Nemzetközi Programok Oszálya újra kalkulálja az ösztöndíj összeget, és a hallgatnak a kiutalt, de kint nem töltött napokra vonatkozó mennyiségű ösztöndíjat euroban vissza kell utalnia.
- Ha a mobilitás időtartama a megszakításkor nem éri el a minimális 60 napot, akkor a hallgatónak lehetősége van vis maior kérelmet leadni, melyről bővebb információ ezen a honlapon, a III. pontban olvasható. Ellenkező esetben a teljes ösztöndíjat vissza kell utalni euroban.
- Milyen mobilitás alatti dokumentumokat kell beküldeni, kinek, és milyen határidőre?
1. Learning Agreement during the mobility (Changes) elkészítése szükséges a Mobility Online rendszeren belül, Ha a partner nem használ online rendszert az aláíráshoz, akkor "papír alapon" kell kitölteni a letölthető During the mobility – részképzés dokumentumot (A dokumentumot ne kézzel, hanem szövegszerkesztő program segítségével töltse ki!)
2. Ekvivalencia formanyomtatvány (mindenki által aláíratva) beküldése szükséges EMAILBEN a kari kordinátor email címére: outgoing@btk.elte.hu , őszi félévben kiutazók számára november 30-ig, tavaszi félévben kiutazók számára április 30-ig.
- Mi az az ekvivalencia formanyomtatvány, ki írja alá és mikor kell leadni?
Az ekvivalencia formanyomtatványról a BTK Erasmus oldalának kinttartózkodás alatti fülén, az erről szóló lekattintható menüpontban olvashat.
- Mi történik, ha tovább kell kint maradnom, mint ameddig a támogatási szerződésem szól?
Tanulmányi mobilitás esetén, amennyiben részképzés esetén a Támogatási szerződésben megadott záró dátumnál tovább szükséges kint maradnia, lehetőség van a mobilitás meghosszabbítására (minimum 5 nappal). A hosszabbítást minimum 1 hónappal a szerződéseben szereplő utolsó nap előtt kell kérvényezni. Az utolsó nap, amire a hallgató ösztöndíjat kaphat, az a partneregyetemen letett utolsó vizsga napja lehet. Kérjük, hosszabbítási szándékát e-mailben jelezze kari koordinátorának (outgoing@btk.elte.hu), az új záró dátumot megadva! Pozitív visszajelzés után kövesse a hosszabbítási dokumentáció folyamatát az alábbi honlap II/C. pontjában.
- Nincs útlevelem. Ez gond?
Az EU országaiba, illetve a Schengeni övezet országaiba nem kell útlevél a határátlépéshez, itt az érvényes személyi igazolvány megléte elég. Egyéb országokba a belépési feltételek változóak, további információ a Konzuli szolgálat honlapján található.
- Miyen mobilitás alatti dokumentumokat kell beküldeni, kinek, és milyen határidőre?
- A mobilitás zárásához, a Mobility Online felületére feltöltendő dokumentumok tanulmányi mobilitás esetén: Transcript of Records, Certificate of Attendance, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
- A mobilitás zárásához, a kari koordinátor számára egy emailben, egyszerre megküldendő dokumentumok szakmai gyakorlati mobilitás esetén: Learning Agreeement After the mobility, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
- A mobilitás zárásához, a kari koordinátor számára egy emailben, egyszerre megküldendő dokumentumok rövid doktori mobilitás esetén: Learning Agreeement After the mobility, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
- Mi az a Transcript of Records?
A Transcript of Records dokumentumot a partner egyetem adja a hallgatónak, ezen szerepel hivatalosan a partneregyetemen elvégzett tárgyak listája, azok kreditértékeivel együtt.
- Mi az a Certificate of Attendance?
A Certificate of Attendance (CoA) dokumentum innen letölthető: Certificate of Attendance - kötelező ezt a sablont használni! Ha a partner is ad ilyen dokumentumot, az kizárólag akkor elfogadható, ha szerepel rajta a hallgató kezdő és záró dátuma mellett a partner egyetem hivatalos akadémiai naptárának hivatalos kezdő és záró dátuma is! Ha ez nincs rajta, mindenképpen kötelező az ELTE sablon használata!
Csak akkor fogadunk el a szemeszter hivatalos kezdő napjánál korábbi kezdő dátumot, vagy a hivatalos szemeszter záró napjánál későbbi záró dátumot a CoA-n, ha a partner megindokolja az „additional notes” résznél, hogy milyen tanulmányokkal kapcsolatos (pl orientációs hét / pótvizsga) tevékenység miatt kellett korábban már kint lennie illetve később hazautaznia a hallgatónak. Ha nincsen tanulmányokkal kapcsolatos indok, akkor csak a szemeszter hivatalos első napjától fogadjuk el a kezdő napot és a hivatalos utolsó napjáig bezárólag a záró napot.
A dokumentum aláírásának dátuma nem lehet korábbi a leigazolt utolsó kint tartózkodási napnál!
- Hogyan kell kitölteni a Certificate of Attendance dokumentumot helyesen?
A Certificate of Attendance dokumentumhoz itt található kitöltési útmutató.
- Mi az az EU Survey?
Az EU Survey egy kötelezően kitöltendő dokumentum, melyhez a linket a hallgató automatikusan emailben, a támogatási szerződésben szereplő utolsó napon kap meg. A Survey kitöltése után a kitöltést visszaigazoló pdf-et kell a kari koordinátornak záródokumentumként megküldeni.
- Hogyan igazoljam a zöld utazást?
A zöld utazást az utazási dokumentumokkal (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy) kell igazolni, melyek tartalmazzák a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot. Ha a jegyen nem szerepel a hallgató neve, akkor ennek hiányában (pl. autómegosztással, telekocsival utazás, név nélküli vonatjegy esetén) büntetőjogi nyilatkozat (ügyfélkapun keresztül, AVDH-s hitelesítéssel, vagy tollal aláírva és beszkennelve) kitöltése kötelező, melyen a megjegyzés rovatban fel kell tüntetni, hogy pl. a hallgató neve nem szerepel a jegyen, vagy, pl. hogy autómegosztással utazott, és ebben az esetben a hallgató nevét is fel kell tüntetni, akivel együtt utaztak.
- Leadtam a záródokumentumaimat a kari koordinátoromnak. Mikor számíthatok a maradék 10% megérkezésére?
A záródokumentumok Mobility Online rendszerbe való feltöltése után azokat a kari koordinátor ellenőrzi. Ha mindent rendben talál, továbbítja a központnak (erről a hallgató emailben kap értesítést a kari koordinátortól), ahol szintén ellenőrzik a dokumentumokat. Ha a központ is mindent rendben talált, akkor az Erasmus+ és Nemzetközi Osztály megkezdi a kiutalás folyamatát. Amikor a kiutalás megtörtént, onnantól számítva még 3-4 héttel kell számolni, mire a hallgató számlájára megérkezik a maradék ösztöndíj. Tehát, a hiánytalanul és megfelelően beküldött záródokumentumok beérkezésétől számítva nagyjából 45 napon belül várható az ösztöndíj megérkezése. Erről a központtól a hallgató külön emailt nem kap, kizárólag akkor, ha a hallgató kevesebb időt töltött a partnernél, mint amennyi a támogatási szerződésben szerepel, és emiatt az ösztöndíj újrakalkulálásra kerül sor. Ebben az esetben a központ emailben megírja a hallgatónak, hogy az újrakalkulált összeggel mennyi a maradék ösztöndíj - illetve, ha a kint töltött napok száma esetleg annyival kevesebb, hogy nem fedi a maradék 10%-ot, akkor a hallgatónak mekkora összeget kell visszafizetnie.
- Nem sikerült a kinti egyetemen 20 kreditet elvégeznem. Most mi lesz?
Ha a hallgatónak valamilyen oknál fogva nem sikerül a kinti egyetemen a mobilitása során 20 kreditet elvégeznie, lehetőség van egy úgynevezett "visszafizetés alóli felmentési kérelem" megírására. Erre nincsen formanyomtatvány, a hallgató szabadon megírhatja. A kérelmet a Nemzetközi Dékánhelyettes Asszony részére kell címezni, de a kari koordinátornak kell megküldeni emailben, pdf formátumban. A kérelemnek tartalmaznia kell minden információt arról, hogy miért nem sikerült a 20 kredit megszerzése. A kérelmet a szakmai koordinátor és a Dékánhelyettes Asszony is véleményezni fogja, dönthetnek annak támogatásáról / nem támogatásáról. A támogatáshoz általában 18 kredit megszerzése szükséges, annál kevesebb kredit esetén nyomós indok esetén támogatott a kérelem. A támogatás elnyerése esetén a hallgatónak nem kell visszafizetnie semmit az ösztöndíjából.
A támogatási kérelem be nem küldése esetén, vagy, ha a kérelem nem támogatott, a hallgatónak kreditarányosan vissza kell fizetni az ösztöndíjából. (20 kredit = 100%, tehát 1 kredit a teljes ösztöndíj 5%-át jelenti)