GYIK

Gyakori kérdések és válaszok Erasmus kiutazó hallgatóknak

Az alábbi, legördülő menükben találhatóak az Erasmussal kapcsolatban felmerülő gyakori kérdések és válaszok.

Pályázás előtt felmerülő kérdések:

Pályázás előtt felmerülő kérdések:

  1. Hol találom meg az aktuális pályázati felhívást?
    Az aktuális pályázati kiírások mindig az atuális Erasmus+ pályázati felhívások központi honlapján elérhetőek.
     
  2. Mikor tudok Erasmus tanulmányi mobilitásra pályázatot leadni,és hol?
    Tanulmányi mobilitásra kizárólag a Főpályázat (szeptemberi kiírás) és a Pótpályázat (februári kiírás) során lehetséges, a MobilityOnline felületen. A pályázati felhívás tanulmányi mobilitásra itt érhető el.
     
  3. Mikor tudok Erasmus szakmai gyakorlati mobilitásra pályázatot leadni, és hol?
    Szakmai gyakorlatra a pályázás a szemeszer első napjától az utolsó napjáig folyamatos, a pályázati dokumentumokat emailben, a szakmai koordinátornak kell megküldeni. A pályázati felhívás szakmai gyakorlati mobilitásra itt érhető el.
     
  4. Mikor tudok rövid távú doktori mobilitásra pályázatot leadni, és hol?
    Rövid doktori mobilitás esetén a pályázás a honlapon kiírt pályázati határidő lejártáig folyamatos, a pályázati dokumentumokat a Doktori Iskola Titkárnak kell megküldeni emailben. A pályázati felhívás rövid doktori mobilitásra itt érhető el.
     
  5. Mennyi idővel a szakmai gyakorlati / rövid doktori mobilitási kiutazásom előtt érdemes pályázatot leadni?
    Legalább 2 hónappal, de jobb, ha még annál is hamarabb adja le a hallgató a pályázatot, ugyanis több döntési folyamaton kell végig mennie a pályázatnak, majd a mobilitás előtti dokumentumoknak el kell készülniük, a szerződést el kell készíteni és az ösztöndíj kiutalásától számítva még 1 hónap, mire a hallgató számlájára kerül az ösztöndíj. Így érdemes 3 vagy akár akár 4 hónappal is hamarabb leadni a pályázatot, hogy már a mobilitás előtti költségeket (repülőjegy, szállás) is az ösztöndíjból lehessen finanszírozni. 
     
  6. Mikor kezdhetem meg a szakmai gyakorlati / rövid doktori mobilitási kiutazást?
    A mobilitást kizárólag a hivatalos, központi, nyertes pályázatról szóló emailes értesítés megérkezése után lehet megkezdeni, tehát, későn leadott pályázatok esetén a kívánt indulási idő nem feltétlenül tartható. 
     
  7. Melyik egyetemekre pályázhatok tanulmányi mobilitást?
    Klasszikus Erasmus tanulmányi mobilitásra minden hallgató azok közül az egyetemek közül választhat célegyetemet, amellyel a szakjának megfelelő Intézet/Tanszéknek szerződése van. Erről bővebb információt a szakmai koordinátor tud adni, illetve az Erasmus partneregyetemeink honlapon taláható.
     
  8. Ki a szakmai koordinátorom? Ki a kari koordinátorom? Mi a különbség a kari és a szakmai koordinátor között? 
    - A szakmai koordinátor a küldő Intézet/Tanszék felelős koordinátora, aki akadémiai, illetve intézettel/tanszékkel kapcsolatos kérdésekben áll a hallgató rendelkezésére (milyen egyetemekkel van az Intézetnek/Tanszéknek szerződése, hova pályázhat a hallgató, milyen itthoni tárgyakra lehet elfogadtatni a kinti tárgyakat.) 
    - A kari koordinátor (outgoing@btk.elte.hu) az adminisztratív koordinátor, minden tanulmányokkal kapcsolatos/akadémiai kérdésen kívüli egyéb, adminisztratív kérdéssel hozzá kell fordulni. 
     
  9. Ki pályázhat tanulmányi mobilitásra/ szakmai gyakorlatra
    - aki a pályázat benyújtásának idején hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n;*
    - aki magyar állampolgársággal, regisztrációs igazolással vagy érvényes letelepedési, illetőleg tartózkodási engedéllyel rendelkezik;
    - BA vagy osztatlan képzésben részt vevő hallgató esetében: akinek a pályázás idején van legalább 1 lezárt féléve
    - aki abban a félévben, amelyben a kiutazást tervezi, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n (kivéve diplomaszerzést/abszolválást követő szakmai gyakorlat esetében);
    - valamint aki megfelel az adott karon/tanszéken meghirdetett pályázati követelményeknek.
    * abszolválás/diplomaszerzés utáni szakmai gyakorlatra pályázók figyelmébe: a hallgatói jogviszony az utolsó félév vizsgaidőszakának utolsó napján megszűnik, így kérjük, hogy még azelőtt előtt adják le pályázatukat.
     
  10. Ki pályázhat rövid távú doktori mobilitásra?
    Az a doktori hallgató:
    - aki a pályázat benyújtásának idején hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n;
    - aki magyar állampolgársággal, regisztrációs igazolással vagy érvényes letelepedési, illetőleg tartózkodási engedéllyel rendelkezik;
    - akinek a pályázás idején van legalább 1 lezárt féléve
    - aki abban a félévben, amelyben a kiutazást tervezi, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik az ELTE-n (kivéve abszolválást követő, szakmai gyakorlati célú rövid távú mobilitás esetén)
    - valamint aki megfelel az adott karon meghirdetett pályázati követelményeknek.
     
  11. Milyen dokumentumok szükségesek tanulmányi mobilitásra/szakmai gyakorlatra (hosszú távú) történő pályázáshoz?
    RÉSZKÉPZÉS SZAKMAI GYAKORLAT
    motivációs levél és tanulmányi terv
    (magyarul és a mobilitás nyelvén)
    motivációs levél és munkaterv
    (magyarul és a mobilitás nyelvén)
    önéletrajz
    (magyarul és a mobilitás nyelvén)
    korábbi félévek tanulmányi eredményei a Neptunból kinyomtatva
    (mesterképzéses hallgatók az alapszakos eredményeket is csatolják)
    diploma másolata
    (amennyiben mester- vagy doktori képzésben vesz részt)
    nem magyar állampolgárnak: érvényes letelepedési vagy tartózkodási engedély/regisztrációs igazolás vagy a menekültstátuszt igazoló okmány másolati példánya
    Opcionális melléklet: bármilyen közéleti vagy egyéb releváns tudományos tevékenység igazolása (HÖK, ESN, OTDK stb.)
    Észak-Macedóniába, Szerbiába vagy Törökországba pályázóknak: Hozzájárulás adattovábbításhoz ún. harmadik országba történő adattovábbítás esetén
    ----- fogadólevél / meghívólevél 
    (a fogadó cég/szervezet állítja ki a hallgatónak, nincs rá formanyomtatvány): nem felsőoktatási intézmény esetén tartalmazza a fogadó intézmény 1. székhelyének pontos postai címét, 2. e-mail címét és 3. telefonszámát is
    ------ elektronikusan kitöltött pályázati űrlap

     
  12. Milyen dokumentumok szükségesek rövidtávú doktori mobilitásra történő pályázáshoz?
    - elektronikusan kitöltött, hitelesített pályázati űrlap (letölthető itt)
    fogadólevél / meghívólevél (a fogadó cég/szervezet állítja ki a hallgatónak).
    - tanulmányi terv/munkatervet is tartalmazó motiváció levél (magyarul és a mobilitás nyelvén) – Figyelem! A BTK-n ezt a dokumentumot a témavezetőnek alá kell írnia!
    - önéletrajz (magyarul és a mobilitás nyelvén);
    - korábbi félévek tanulmányi eredményei a Neptunból kinyomtatva;
    - ha nem magyar állampolgár, akkor az érvényes letelepedési vagy tartózkodási engedély/regisztrációs igazolás vagy a menekültstátuszt igazoló okmány másolati példánya; 
    - opcionális melléklet: bármilyen igazolás, ami a hallgató közéleti vagy egyéb releváns tudományos tevékenységét igazolja (HÖK, ESN, OTDK stb.).
    - Észak-Macedóniába, Szerbiába vagy Törökországba pályázó hallgatóknak: Hozzájárulás adattovábbításhoz ún. harmadik országba történő adattovábbítás eseténű

    A pályázatok elkészítésével kapcsolatos szakmai kérdésekben a doktori témavezető, a Learning Agreement kitöltésében a szakmai koordinátor, a pályázat szabályzati és adminisztratív kérdéseivel kapcsolatban a kari koordinátor tud segíteni.
     
  13. Lekéstem a MobilityOnline-ban a pályázati határidőt. Most mit tegyek?
    Tanulmányi mobilitásra kizárólag a fő- és pótpályázat alatt lehet pályázatot benyújtani, így ezesetben kérjük, várjon a következő pályázati időszakig.
    Szakmai gyakorlatra a pályázás folyamatos, minden szemeszterben a szemeszter utolsó napjáig nyújthat be a hallgató pályázatot a szakmai koordinátoránál.
    Rövid doktori mobilitásra a pályázás a honlapon kiírt pályázati határidő lejártáig folyamatos. Határidőn kívül pályázatnem fogadható be.
     
  14. Milyen nyelvvizsgát követel meg a partner a kiutazáshoz?
    Ez minden egyetem esetében más és más, melyre sajnos sem a kari sem a szakmai koordinátor nem tud pontos választ adni. Kérjük a hallgatót, hogy még a mobilitás megpályázása előtt érdeklődjön, tájékozódjon ezekről a kérdésekről a partner egyetem honlapján, ileltve a partner egyetem koordinátoránál emailben.
     
  15. Utolsó aktív félévemben vagyok, záróvizsga előtt állok. Mehetek Erasmusra?
    Mielőtt a pályázatot leadja a hallgató, nyomatékosan kérjük, hogy nézzen utána a hallgató a partneregyetemen, hogy mikor van az ottani félévnek vége, mikor tud levizsgázni, mikor tudja megkapni a záródokumentumait, mivel a hallgatónak haza kell érnie a záródokumentumaival együtt, legalább 2 héttel a záróvizsgájának napja előtt. Ha ez nem történik meg, a hallgatót nem tudjuk időben lezárni, a hallgatót NEM lehet záróvizsgára bocsátani.
     
  16. Összsen hány hónapot tölthetek Erasmussal a képzésem alatt?
    Képzésenként (BA/MA) összesen 12 hónap használható fel hallgatónként. Osztatlan tanérképzés esetén ez 24 hónap. Egy mobilitás minimum 2, maximum 5 hónapig tarthat (tanulmányi mobilitás esetén 1 félév, szakmai gyakorlat esetén minimum 2, maximum 5 hónap ugyanannál az intézménynél). Egy akadémiai éven belül lehet két pályázatot is benyújtani (őszi és tavaszi félévre is), de kizárólag különböző intézményekbe. 
     
  17. Elhasználtam 2x5 hónap tanulmányi mobilitást egy képzésen belül. Mehetek még szakmai gyakorlatra?
    Egy mobilitásnak minimum 2 hónaposnak kell lennie (60 nap). Tehát, ha van minimum 60 napnyi maradék a 12 hónapból, akkor az felhasználható egy szakmai gyakorlatra

Elnyert mobilitás esetén felmerülő kérdések:

Elnyert mobilitás esetén felmerülő kérdések:

  1. Elnyertem a megpályázott Erasmus tanulmányi/szakmai mobilitást. Mi az első lépés?
    Először is, kérjük a nyertes hallgatókat, hogy részletesen olvassák végig a nyerteseknek szóló központi weboltalt, azon belül sorrendben a mobilitás előtti, majd -alatti és végüli -utáni oldalakat. Ezen kívül erősen ajánlott az aktuális pályázati időszak után, a nyerteseknek szóló BTK kiutazó hallgatói online tájékoztatón részt venni. Ha valamilyen oknál fogva az eseményen a hallgató nem tud részt venni, annak rögzített video felvételét és prezentációs anyagát kérjük, hogy nézze vissza, és olvassa végig. A felvétel linkjét és a pdf file-t a kari koordinátor minden nyertes hallgatónak kiküldi emailben.
     
  2. Milyen honlapról tájékozódhatok?
    Tanulmányi mobilitás és hosszú távú szakmai gyakorlat esetén a központi honlap itt érhető el.
    Rövid távú doktori mobilitás esetén a központi honlap itt érhető el.
    A BTK Erasmus oldala itt érhető el.
     
  3. Milyen kiutazás előtti dokumentumokat kell beküldeni, kinek és milyen határidővel?
    - Minden kiutazás előtt beküldendő dokumentum fent van a mobilitás előtti honlapon

    1. Learning Agreement before the mobility (mindenki által aláírva) - a Mobility Online rendszeren keresztül kell elkészíteni. A felület kezeléséhez, kérjük olvassa el az itt található információs anyagot.
    Ha a partner nem használ online platformot Learning Agreement aláíráshoz, akkor az online változat helyett az alábbi dokumentumot töltse ki: Learning Agreement tanulmányi mobilitáshoz , és az aláíratások megszerzéséért először az ELTE szakmai koordinátornak, majd a partner koordinátornak küldje meg emailben. Miután a dokumentum mindhárom fél aláírását tartalmazza, töltse fel a dokumentumot a Mobility Online rendszerbe, pdf-ként.
    2. EU kártya képe (vagy egészségbiztosítás, amely a teljes mobilitási időszakot biztosítja)
    3.OLS teszt.eredményét igazoló pdf 

    Ahhoz, hogy a hallgató az ösztöndíját a szemeszter kezdte előtt (őszi szemeszter esetén szeptember 1-ig, tavaszi szemeszter esetén február 1-ig) megkapja, tehát a számláján legyen a pénz, a Mobility Online felületen minden kiutazás előtti teendőd el kell végezni őszi szemeszterre, tanulmányi mobilitásra kiutazó hallgatóknak július 15, tavaszi szemeszterre, tanulmányi mobilitásra kiutazó hallgatóknak december 10.-ig. Az ennél később leadott dokumentumok esetén értelemszerűen az ösztöndíj annyival később fog a hallgató számlájára érkezni.
     
  4. Mi történik, ha nem tudom leadni a mobilitás előtti dokumentumokat a kért határidőig?
    A határidő nem jogvesztő. A dokumentumokat bármikor be lehet küldeni, de számolni kell azzal, hogy minél később küldi be a hallgató a dokumentumokat, annál később készül támogatási szerződése, tehát annál később fog az ösztöndíj a hallgató számára megérkezni. A határidőn túl belküldött dokumentumok esetén már nem tudjuk garantálni, hogy az ösztöndíj a mobilitás megkezdéséig meg tud érkezni a hallgató számára.
     
  5. Mit kell tennem, hogy elkészítsék nekem a támogatási szerződésemet?
    A kiutazás előtti dokumentumokat fel kell tölteni a Mobility Online rendszerbe (letölthető útmutató), valamint a rendszeren belül található „Fill in questionnaire on mobility data and green travel” kérdőív kitöltésével tudja megadni a támogatási szerződésehez szükséges adatokat. Ebben a kérdőívben kell nyilatkoznia arról is, hogy ki- és hazautazásához zöld utazási formát választ-e. A kérdőív egyes pontjainál a szükséges dokumentumokat is fel tudja tölteni. Az adatok megadásához szükséges fontos információkat, magyarázatokat a központi honlapon találja.
     
  6. Mi az a Learning Agreement?
    - Tanulmányi mobiilitás esetén: A Learning Agreement az a dokumentum, amelyben a hallgatónak fel kell vezetnie, hogy milyen tárgyakat fog felvenni és szeretne elvégezni a partner egyetemen, ahová a mobilitást elnyerte (A táblázat), és ezeket a tárgyakat itthon milyen tárgyakra fogja tudni befogadtatni (B táblázat). Minta
    - Szakmai gyakorlat esetén: A Learning Agreement rögzíti a szakmai gyakorlat alatt végzendő teendőket. Minta
     
  7. Kinek kell aláírnia a Learning Agreementemet?
    A Learning Agreementet mindig 3 félnek kell aláírnia ahhoz, hogy hiteles legyen: 1. a Hallgatónak (AVDH hitelesítés ezen a dokumentumon nem fogadható el!) , 2: az ELTE-s szakmai koordinátornak, 3. a partner egyetem releváns koordinátorának.
     
  8. Ki a szakmai koordinátorom? Ki a kari koordinátorom? Mi a különbség a kari és a szakmai koordinátor között? Kit hova kell írni a Learning Agreementben?
    - A szakmai koordinátor a küldő Intézet/Tanszék felelős koordinátora, aki akadémiai, illetve intézettel/tanszékkel kapcsolatos kérdésekben áll a hallgató rendelkezésére (milyen egyetemekkel van az Intézetnek/Tanszéknek szerződése, hova pályázhat a hallgató, milyen itthoni tárgyakra lehet elfogadtatni a kinti tárgyakat.) Ő a felelős személy "Responsible person at the host institution" a Learning Agreement, valamint az ekvivalencia formanyomtatvány (kinttartózkodás alatti, BTK speciális teendők) aláírásáért.
    - A kari koordinátor (outgoing@btk.elte.hu) az adminisztratív koordinátor, minden tanulmányokkal kapcsolatos/akadémiai kérdésen kívüli kérdéssel hozzá kell fordulni. Ő az "Administrative contact person at the host Institution" a Learning Agreementben, neki nincsen LA aláírási jogosultsága.
     
  9. Hol és hogyan kell kitölteni a Learning Agreementet?
    - Tanulmányi mobilitás esetén a Learning Agreementet a Mobility Online rendszerben kell kitölteni.
    Egyes fogadó egyetemek esetében a Learning Agreement aláírása jelenleg nem biztosított semmilyen online rendszerben. Amennyiben érinti a probléma, akkor az online változat helyett az alábbi dokumentumot töltse ki: Learning Agreement tanulmányi mobilitáshoz . A kitöltéshez itt található Kitöltési úmutató.
    - Hosszú távú szakmai gyakorlat esetén az alábbi, letölthető Learning Agreement dokumentumot kell kitölteni: Learning Agreement szakmai gyakorlathoz  A kitöltéshez itt található Kitöltési útmutató.
    - Rövid távú doktori mobilitás esetén pedig az alábbi Learning Agreement sablon használható.
     
  10. Milyen bankszámla szükséges a kiutazáshoz?
    Bármely bankszámla megfelel, azonban, mivel az ösztöndíj euróban érkezik, érdemes euro alapú bankszámlát nyitni. Revolut is elfogadható.
     
  11. Milyen nyelven kell az OLS tesztet kitölteni?
    Az OLS tesztet mindig a mobilitás nyelvén kell kitölteni. Ha az adott nyelv nem szerepel az OLS teszt lehetőségek között, vagy a mobilitás nyelve a hallgató anyanyelve, akkor OLS tesztet nem kell beküldeni, viszont ez esetben a kari koordinátornak jelezni kell a mobilitás előtti dokumentumokat megküldő emailben, hogy ezért nincsen OLS teszt csatolva.
     
  12. Mikor érkezik meg az ösztöndíj?
    A mobilitás előtti dokumentumokat időben feltöltve a Mobility Online rendszerbe, azt a kari koordinátor ellenőrzi, és tovább küldi a dokumentumokat a központnak. A központ is ellenőrzi őket, majd a kérdőívben megadott adatok alapján az Erasmus+ és Nemzetközi Programok Osztálya (ENPO) előkészíti a támogatási szerződést és azt a Mobility Online rendszeren keresztül kiküldi Önnek. Amennyiben a szerződésben hibát talál, azt a "Before the mobility – Scholarships" részben az „Optional: Indicate in case received grant agreement is incorrect” linkre kattintva tudja jelezni. A szerződést annak digitális aláírását (AVDH hitelesítés) követően az „Upload signed Grant Agreement” linkre kattintva tudja feltölteni a Mobility-Online rendszerbe. Az intézmény által is aláírt támogatási szerződést az ENPO a rendszeren keresztül fogja megküldeni.
     
  13. Mennyi ösztöndíj érkezik az első utaláskor?
    A teljes kinttartózkodási időszakra (amit a hallgató a kélrdőívben adott meg) vonatkozó összeg 90%-a. A maradék 10% a mobilitás végeztével, a hiánytalan záródokumentumok beküldése után, azok központi ellenőrzése után kerül kifizetésre. (A kiutalástól számítva itt is kb 3-4 hét, mire a hallgató számlájára érkezik a pénz.)
     
  14. Vehetek-e fel itthon a Neptunban órát, miközben külföldön töltöm a mobilitásomat?
    Az ELTE nem támogatja a kettős terhelést, azonban kivételes tanulmányi rend kérelem leadásával és annak pozitív elbírálásával lehetséges itthon tárgyat felenni és elvégezni a külföldi mobilitás alatt. Kivételes tanulmányi rend kérelem leadásával kapcsolatos kérdésekkel (hol, mikor és hogyan lehet leadni), a szakos tanulmányi előadóhoz kell fordulni.
     
  15. Kihez forduljak a kiegészítő támogatásokkal kapcsolatban? (Esélyegyenlőségi támogatás, Fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók kiegészítő támogatása, Zöld utazás támogatás)
    A kiegészítő támogatások honlapon minden kiírt pályázat, és az azokkal kapcsolatos információ megtalálható. Kiegészítő támogatáskra a Mobility Online rendszeren belül, még a mobilitás előtti teendők során kell jelentkezni a honlapon kiírt pályázatok megadott határidején belül.
     
  16. Mit tegyek, ha még a mobilitás megkezdése előtt úgy döntök, hogy lemondom a mobilitásomat?
    Pályázatát, vagy nyertes pályázat esetén mobilitását a workflow General actions (Optional) részében az OPTIONAL: Cancel application/stay (irreversible!) linkre kattintva tudja visszamondani. Kérjük, ezt követően jelezze a visszamondást kari koordinátorának a „Notify your faculty coordinator about the cancellation of your application/stay” linkre kattintva.
     
  17. Mi történtik, ha valamiért idő közben meg kell szakítanom a mobilitásomat?
    - Ha a mobilitás időtartamából már letelt minimum 2 hónap (60 nap), akkor a a partner egyetem koordinátorától kérni kell egy időtartam igazolást (Certificate of Attendance), amely alapján az Erasmus+ és Nemzetközi Programok Oszálya újra kalkulálja az ösztöndíj összeget, és a hallgatnak a kiutalt, de kint nem töltött napokra vonatkozó mennyiségű ösztöndíjat euroban vissza kell utalnia.
    - Ha a mobilitás időtartama a megszakításkor nem éri el a minimális 60 napot, akkor a hallgatónak lehetősége van vis maior kérelmet leadni, melyről bővebb információ ezen a honlapon, a III. pontban olvasható. Ellenkező esetben a teljes ösztöndíjat vissza kell utalni euroban.
     
  18. Milyen mobilitás alatti dokumentumokat kell beküldeni, kinek, és milyen határidőre?
    1. Learning Agreement during the mobility (Changes) elkészítése szükséges a Mobility Online rendszeren belül, Ha a partner nem használ online rendszert az aláíráshoz, akkor "papír alapon" kell kitölteni a letölthető During the mobility – részképzés dokumentumot (A dokumentumot ne kézzel, hanem szövegszerkesztő program segítségével töltse ki!)
    2. Ekvivalencia formanyomtatvány (mindenki által aláíratva) beküldése szükséges EMAILBEN a kari kordinátor email címére: outgoing@btk.elte.hu , őszi félévben kiutazók számára november 30-ig, tavaszi félévben kiutazók számára április 30-ig.
     
  19. Mi az az ekvivalencia formanyomtatvány, ki írja alá és mikor kell leadni?
    Az ekvivalencia formanyomtatványról a BTK Erasmus oldalának kinttartózkodás alatti fülén, az erről szóló lekattintható menüpontban olvashat.
     
  20. Mi történik, ha tovább kell kint maradnom, mint ameddig a támogatási szerződésem szól?
    Tanulmányi mobilitás esetén, amennyiben részképzés esetén a Támogatási szerződésben megadott záró dátumnál tovább szükséges kint maradnia, lehetőség van a mobilitás meghosszabbítására (minimum 5 nappal). A hosszabbítást minimum 1 hónappal a szerződéseben szereplő utolsó nap előtt kell kérvényezni. Az utolsó nap, amire a hallgató ösztöndíjat kaphat, az a partneregyetemen letett utolsó vizsga napja lehet. Kérjük, hosszabbítási szándékát e-mailben jelezze kari koordinátorának (outgoing@btk.elte.hu), az új záró dátumot megadva! Pozitív visszajelzés után kövesse a hosszabbítási dokumentáció folyamatát az alábbi honlap II/C. pontjában.
     
  21. Nincs útlevelem. Ez gond?
    Az EU országaiba, illetve a Schengeni övezet országaiba nem kell útlevél a határátlépéshez, itt az érvényes személyi igazolvány megléte elég. Egyéb országokba a belépési feltételek változóak, további információ a Konzuli szolgálat honlapján található.
     
  22. Miyen mobilitás alatti dokumentumokat kell beküldeni, kinek, és milyen határidőre?
    1. A mobilitás zárásához, a Mobility Online felületére feltöltendő dokumentumok tanulmányi mobilitás esetén: Transcript of Records, Certificate of Attendance, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
    2. A mobilitás zárásához, a kari koordinátor számára egy emailben, egyszerre megküldendő dokumentumok szakmai gyakorlati mobilitás esetén: Learning Agreeement After the mobility, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
    3. A mobilitás zárásához, a kari koordinátor számára egy emailben, egyszerre megküldendő dokumentumok rövid doktori mobilitás esetén: Learning Agreeement After the mobility, EU Survey kitöltéséről igazoló dokumentum és zöld utazás esetén a zöld utat igazoló jegy.
       
  23. Mi az a Transcript of Records?
    A Transcript of Records dokumentumot a partner egyetem adja a hallgatónak, ezen szerepel hivatalosan a partneregyetemen elvégzett tárgyak listája, azok kreditértékeivel együtt.
     
  24. Mi az a Certificate of Attendance?
    A Certificate of Attendance (CoA) dokumentum innen letölthető: Certificate of Attendance - kötelező ezt a sablont használni! Ha a partner is ad ilyen dokumentumot, az kizárólag akkor elfogadható, ha szerepel rajta a hallgató kezdő és záró dátuma mellett a partner egyetem hivatalos akadémiai naptárának hivatalos kezdő és záró dátuma is! Ha ez nincs rajta, mindenképpen kötelező az ELTE sablon használata!
    Csak akkor fogadunk el a szemeszter hivatalos kezdő napjánál korábbi kezdő dátumot, vagy a hivatalos szemeszter záró napjánál későbbi záró dátumot a CoA-n, ha a partner megindokolja az „additional notes” résznél, hogy milyen tanulmányokkal kapcsolatos (pl orientációs hét / pótvizsga) tevékenység miatt kellett korábban már kint lennie illetve később hazautaznia a hallgatónak. Ha nincsen tanulmányokkal kapcsolatos indok, akkor csak a szemeszter hivatalos első napjától fogadjuk el a kezdő napot és a hivatalos utolsó napjáig bezárólag a záró napot.
    A dokumentum aláírásának dátuma nem lehet korábbi a leigazolt utolsó kint tartózkodási napnál!
     
  25. Hogyan kell kitölteni a Certificate of Attendance dokumentumot helyesen?
    A Certificate of Attendance dokumentumhoz itt található kitöltési útmutató.
     
  26. Mi az az EU Survey?
    Az EU Survey egy kötelezően kitöltendő dokumentum, melyhez a linket a hallgató automatikusan emailben, a támogatási szerződésben szereplő utolsó napon kap meg. A Survey kitöltése után a kitöltést visszaigazoló pdf-et kell a kari koordinátornak záródokumentumként megküldeni. 
     
  27. Hogyan igazoljam a zöld utazást?
    A zöld utazást az utazási dokumentumokkal (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy) kell igazolni, melyek tartalmazzák a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot. Ha a jegyen nem szerepel a hallgató neve, akkor ennek hiányában (pl. autómegosztással, telekocsival utazás, név nélküli vonatjegy esetén) büntetőjogi nyilatkozat (ügyfélkapun keresztül, AVDH-s hitelesítéssel, vagy tollal aláírva és beszkennelve) kitöltése kötelező, melyen a megjegyzés rovatban fel kell tüntetni, hogy pl. a hallgató neve nem szerepel a jegyen, vagy, pl. hogy autómegosztással utazott, és ebben az esetben a hallgató nevét is fel kell tüntetni, akivel együtt utaztak. 
     
  28. Leadtam a záródokumentumaimat a kari koordinátoromnak. Mikor számíthatok a maradék 10% megérkezésére?
    A záródokumentumok Mobility Online rendszerbe való feltöltése után azokat a kari koordinátor ellenőrzi. Ha mindent rendben talál, továbbítja a központnak (erről a hallgató emailben kap értesítést a kari koordinátortól), ahol szintén ellenőrzik a dokumentumokat. Ha a központ is mindent rendben talált, akkor az Erasmus+ és Nemzetközi Osztály megkezdi a kiutalás folyamatát. Amikor a kiutalás megtörtént, onnantól számítva még 3-4 héttel kell számolni, mire a hallgató számlájára megérkezik a maradék ösztöndíj. Tehát, a hiánytalanul és megfelelően beküldött záródokumentumok beérkezésétől számítva nagyjából 45 napon belül várható az ösztöndíj megérkezése. Erről a központtól a hallgató külön emailt nem kap, kizárólag akkor, ha a hallgató kevesebb időt töltött a partnernél, mint amennyi a támogatási szerződésben szerepel, és emiatt az ösztöndíj újrakalkulálásra kerül sor. Ebben az esetben a központ emailben megírja a hallgatónak, hogy az újrakalkulált összeggel mennyi a maradék ösztöndíj - illetve, ha a kint töltött napok száma esetleg annyival kevesebb, hogy nem fedi a maradék 10%-ot, akkor a hallgatónak mekkora összeget kell visszafizetnie.
     
  29. Nem sikerült a kinti egyetemen 20 kreditet elvégeznem. Most mi lesz?
    Ha a hallgatónak valamilyen oknál fogva nem sikerül a kinti egyetemen a mobilitása során 20 kreditet elvégeznie, lehetőség van egy úgynevezett "visszafizetés alóli felmentési kérelem" megírására. Erre nincsen formanyomtatvány, a hallgató szabadon megírhatja. A kérelmet a Nemzetközi Dékánhelyettes Asszony részére kell címezni, de a kari koordinátornak kell megküldeni emailben, pdf formátumban. A kérelemnek tartalmaznia kell minden információt arról, hogy miért nem sikerült a 20 kredit megszerzése. A kérelmet a szakmai koordinátor és a Dékánhelyettes Asszony is véleményezni fogja, dönthetnek annak támogatásáról / nem támogatásáról. A támogatáshoz általában 18 kredit megszerzése szükséges, annál kevesebb kredit esetén nyomós indok esetén támogatott a kérelem. A támogatás elnyerése esetén a hallgatónak nem kell visszafizetnie semmit az ösztöndíjából. 
    A támogatási kérelem be nem küldése esetén, vagy, ha a kérelem nem támogatott, a hallgatónak kreditarányosan vissza kell fizetni az ösztöndíjából. (20 kredit = 100%, tehát 1 kredit a teljes ösztöndíj 5%-át jelenti)