ELTE BTK-s sikerek az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertan Szekciójában

2025.04.22.
ELTE BTK-s sikerek az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertan Szekciójában
9 BTK-s hallgatót díjaztak az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertan Szekciójában. A látássérültek oktatásától a mesemondásig többféle témában összesen 19 díjat nyertek el pályamunkáikkal az ELTE hallgatói.

A 37. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekcióját Nagykőrösön rendezte meg a Károli Gáspár Református Egyetem. Az április 14–16. között zajló szekcióban 31 tagozatban összesen 209 különböző tudományos dolgozatot mutattak be fiatal kutatók, akiknek munkáját több mint 80 főből álló tudományos zsűri értékelte. 

Bölcsészettudományi Karról alábbi hallgatóinkat díjazták:.

  • Majorszki Anita a Nyelvoktatás 1. – A motiváció szerepe és eszközei tagozatban első helyezést ért el. (témavezető tanár: Divéki Rita

  • Sasvári Angelika ugyanebben a tagozatban második helyen végzett. (témavezető tanár: Feldné Knapp Ilona)

  • Mezőfi Rebeka a Nyelvoktatás 2. – Játékosítás és mesterséges intelligencia tagozatban első helyezést ért el(témavezetője : Jenei Gabriella).

  • Kerekes Nikoletta Melinda a Nyelvoktatás 3. – Tananyagfejlesztés CLIL tagozatban első helyezést ért el(témavezető tanár: Feldné Knapp Ilona).

  • Bosits Réka ugyanebben a tagozatban második helyen végzett (témavezetője: Kerekes Amália)

  • Száraz-Nagy Anna harmadik helyezést ért el a Nyelvoktatás 3. – Tananyagfejlesztés CLIL tagozatban (témavezető: Lajtai Ádám).

  • Gerák Zsófia első helyezést ért el a Tantárgy-pedagógia tagozatban (témavezető tanár: Bóna Judit). Ugyanebben a kategóriában Erdei Nikolett zsűri különdíjban részesült a Tantárgy-pedagógia tagozatban (témavezető tanár: Hollóy Zsolt).

  • Szabadics Mariann a Nyelvoktatás 4. – Nyelvi részkészségek fejlesztése tagozatban második helyezést ért el (témavezető tanár: Kajdi Alexandra).

A konferencián az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar két hallgatója is sikeresen szerepelt.

  • Solti Sára A nem fogyatékos fiatal felnőttek látássérüléssel és látássérült személyekkel kapcsolatos általános tájékozottsága és attitűdje Magyarországon. Háttérinformációk a felsőoktatásban történő, fogyatékossággal kapcsolatos szemléletváltás megsegítéséhez című munkájával (témavezető: Pajor Emese) az Inkluzív szemlélet a tanítás módszertanban tagozatban szerepelt, ahol második helyezést ért el.
  • Borsodi Zsófia Mesterséges intelligencia a gyógypedagógiában – szisztematikus irodalmi áttekintés című dolgozatával (témavezetője Virányi Anita) a Gyógypedagógus és a sajátos nevelési igényűek tanításának módszertana tagozatban ért el harmadik helyezést.

Díjakkal gazdagodtak a Tanító- és Óvóképző Kar hallgatói is.

  • Vencel Tímea Gránátalma program: autizmus spektrumzavarral élő gyermekek inklúziója magyar népi bútorfestészettel című dolgozatával első helyezést ért el (témavezető: Hercz Mária).
  • Gados Noémi Irma Óvodáskorú gyermekek online jelenlétének vizsgálata a róluk megosztott fényképek tükrében című dolgozatával az Általános óvodai módszertan tagozatban második helyen végzett (témavezető: Janek Noémi Viktória). 
  • Joóné Fekete Anett Hogyan legyen érték a tudás ott, ahol nem érdem a tanulás? Hátrányos helyzetű gyermekek motiválása című munkája a Tehetséggondozás és felzárkóztatás tagozatban szintén második helyezést ért el (témavezető: Hercz Mária). 
  • Cseke-Marosi Eszter Patkó hegyén mese volt– élőszavas mesemondás Fábián Éva foglalkozásain az Óbudai Népzenei Iskolában című dolgozatával az Intézményen kívüli nevelésmódszertan tagozatban különdíjban részesült (témavezető: Bereczkiné Záluszki Anna).

Szép eredményeket értek  el az ELTE Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Központ hallgatói is

  • Weiland Máté Az irodalomtanítás lehetőségei a 21. században című dolgozatával az Irodalom tantárgy-pedagógiája tagozatban első helyezést ért el.
  • Orbán Petra Matematika hátrányos helyzetű tanulóknak – motiváció és megértés című munkájával (témavezető: Murber Ibolya) a Matematikatanítás módszertana 1. tagozatban Zsűri különdíjban részesült.

Mindezeken felül a Digitális oktatás módszertana tagozatban Horcsin Bálint (Informatikai Kar) munkájával (témavezető: Abonyi-Tóth Andor) első helyezést ért el, míg a  természettudományok tantárgy-pedagógiája tagozatban  második helyezett lett Zsoldos Gábor (Természettudományi Kar

Az eredményhírdetés közvetítése ide kattintva érhető el.

Az ELTE összes OTDK-s híre itt olvasható.

Forrás: elte.hu