Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig

A február 2-án, az online térben megtartott rendezvényen 30 előadás hangzott el, melyet mintegy ötszáz érdeklődő követett figyelemmel. Az eseményen az ELTE több karának (BTK, BGGYK, PPK, TTK) kutatói tartottak előadást, illetve majdnem minden nagy hazai egyetem és az ELKH kutatói is képviseltették magukat. Emellett közoktatási intézmények és nyelvi fejlesztéssel foglalkozó egyesületek és alapítványok munkatársai, illetve Ausztriában és az USA-ban élő kutatók, szakemberek is bemutatták kutatásaikat.
A plenáris előadást Konok Veronika, az ELTE TTK Etológia Tanszékének tudományos munkatársa tartotta arról, hogy hogyan hat a digitális eszközök használata a gyermekek kognitív fejlődésére. A szekcióelőadásokon a korai nyelvfejlődésről, a dajkanyelvről, a társalgási készségek fejlődéséről, a narratív készségről, nyelvi-és kommunikációs zavarokról, kétnyelvű nyelvfejlődésről, szövegértésről és olvasásról, illetve a középiskolások kommunikációjának jellemzőiről beszéltek az előadók. Emellett az érdeklődők megismerhettek gyermeknyelvi beszédadatbázisokat is.
A hallgatóság soraiba érkezett nagyszámú regisztráció azt jelzi, hogy
nemcsak a kutatók oldaláról van igény a szakmai találkozásra, hanem a gyakorlat, főképp a logopédia, fejlesztő pedagógia oldaláról is.
A szervezők folytatják a konferenciasorozatot, legközelebb két év múlva, 2024-ben lesz Nyelvfejlődés konferencia.