Nyelvészeti kutatások a gyakorlatban

05/29
2020. május 29. 10:00 - 18:00
ONLINE
05/29
2020. május 29. 10:00 - 18:00
ONLINE
Az alkalmazott nyelvészeti doktori program hallgatóinak konferenciája.
A Tématerületi Kiválósági Program támogatásával megvalósuló eseményt idén Skype-on keresztül rendezik meg, ahová az alábbi linken lehet csatlakozni. A részvétel előzetes regisztrációt nem igényel.
10.00-10.30 | Vajtó Anikó: Migrációs háttérrel rendelkező hallgatók nyelvi fejlődése |
---|---|
10.30-11.00 | Jankovics Julianna: Enyhe értelmi fogyatékossággal élők beszédének temporális sajátosságai |
11.00-11.30 | Pap Johanna: Hadaró a hadarónak - egy társalgáselemzés tanulságai |
11.30-12.00 | Havadi-Nagy Marian: A szupraglottális beszédszervek működésének vizsgálata orofaciális myofunkcionális diszfunkció esetén |
12.00-13.00 | ebédszünet |
13.00-13.30 | Juhász Kornélia: A mandarin veláris illabiális [ɤ] magánhangzó, illetve az alveoláris [ɹ] és posztalveoláris [ɻ] approximánsok produkciója kínaiul tanuló magyarok körében |
13.30-14.00 | Mátraházi Noémi: Az idegen nyelvi beszédfolyamatosság és az érthetőség vizsgálata spanyol nyelvű beszédmintákon |
14.00-14.30 | Bernula-Orosz Dorottya: Hétéves gyermekek megakadásjelenségeinek gyakorisága és a beszédfeldolgozási teljesítményük közötti összefüggések |
14.30-15.00 | Csárdás László Bence: Morfoszintaktikai és szemantikai feldolgozás anyanyelvi hallás utáni szövegértésben |
15.00-15.30 | kávészünet |
15.30-16.00 | Juhász Milán: Az érvelő esszé értékelési szempontjainak megítélése pályakezdő és gyakorlott pedagógusok által |
16.00-16.30 | Simon Viktória: A szaktárgyi szövegértés mérése a történelemórán feldolgozandó szövegtípusokon 11. évfolyamos tanulók körében |
16.30-17.00 | Murányi Sarolta: A történetmesélés mikroszerkezeti vizsgálata óvodáskorban: első említés, koreferencia |
17.00-17.30 | Grund Ágnes: A tanárjelöltek tanári kommunikációs stratégiáinak mintázatai az osztálytermi diskurzusban |
17.30-18.00 | Seong Eun Jeong: Language ideologies of foreign language learning: A linguistic ethnographic study of learning a distant central language |