Motiváció, autonómia és érzelmek az idegennyelv-tanulásban

A több éven átívelő kutatási eredményeket összefoglaló tanulmány a motivációval, autonómiával, és a pozitív, valamint negatív érzelmek szerepével foglalkozik az idegennyelv-tanulásban. Az adott konstruktumokat a szerzők vegyes módszerű kutatással és nagy mintán vizsgálták.
A vizsgált populációk közé magyarországi középiskolás tanulók és a tanáraik tartoztak.
A könyv először a kontextus bemutatásával foglalkozik, majd rámutat a kutatás fontosságára és hiánypótló szerepére az alkalmazott nyelvészet és nyelvpedagógia területén. Ezután, az irodalmi áttekintés során a szerzők kiemelik a különböző egyéni különbségek, így a motiváció, autonómia, érzelmek, valamint énhatékonyság szerepét az idegennyelv-tanulásban.
A kutatásmódszertan részletes bemutatása után az eredményeket háromféle szempontból vizsgálják meg.
Elsősorban tanulói kérdőíves adatok alapján leíró és következtetéses statisztika segítségével bemutatják a nyelvtanulók jellemzőit. Ezután a tanári interjúk mentén tárgyalják az eredményeket, majd a tanulói klaszterelemzés eredményeit szemléltetik. Végül pedig összevetik a kvantitatív és kvalitatív részekből levonható tanulságokat, és következtetéseket fogalmaznak meg a nyelvtanulás és nyelvtanítás hatékonyságának fejlesztése érdekében.
A kötet az alábbi honlapon érhető el.