Megvannak az idei Kari Publikációs Díj nyertesei

2021.11.19.
Megvannak az idei Kari Publikációs Díj nyertesei
A Bölcsészettudományi Kar vezetése által 2020-ban létrehozott elismerés a kari oktatók tudományos publikációs tevékenységét díjazza.

A díjra Q1-es besorolású folyóiratban megjelent tanulmányokkal, illetve rangos nemzetközi kiadók által publikált idegen nyelvű monográfiákkal lehetett pályázni. Amennyiben egy publikációban több kari oktató-kutató is részt vett, minden szerző külön benyújthatta a pályázatot. Könyvek esetében kizárólag önálló, egy szerzős monográfia volt beadható, gyűjteményes kötetben, tanulmánykötetben vagy konferenciához kapcsolódó kötetben megjelent tanulmány nem volt támogatható. Idén összesen 23 pályázat került díjazásra, ez 16 Q1-es folyóiratban megjelent tanulmányt és 3 rangos nemzetközi kiadónál megjelent monográfiát jelentett.

A 2021-es Kari Publikációs Kiválósági Díj nyertesei

Bóna Judit

egyetemi docens

Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet, Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék

Bóna, Judit, Kohári, Anna (2021) Rate vs. rhythm characteristics of cluttering with data from a "syllable-timed" language. Journal of Fluency Disorders 67 Paper: 105801

 

Penttilä, Nelly ; Korpijaakko-Huuhka, Anna-Maija ; Bóna, Judit (2021) Disfluency clusters in typical and atypical finnish adult speech. A pilot study. Clinical Linguistics and Phonetics & : & pp. 1-16.

Burukina Irina

egyetemi adjunktus

Angol-Amerikai Intézet, Angol Nyelvészet Tanszék
Burukina, Irina. 2021. Profile of reflexives in Hill Mari. Folia Linguistica: Acta Societatis Linguisticae Europaeae 55 (1). pp. 127-162.

Csizér Kata

egyetemi docens

Angol-Amerikai Intézet, Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék

Csizér, K. (2020). Second language learning motivation in a European context: The case of Hungary. Berlin, Németország: Springer Nature.

 

Sato, M., & Csizér, K. (2021). Combining learner psychology and ISLA research: Intersections in the classroom. Language Teaching Research, 25, 839-855.

Deme Andrea

egyetemi adjunktus

Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet, Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék
Marianna Boros, Lilla Magyari, Dávid Török, Anett Bozsik, Andrea Deme, Attila Andics (in press). Neural processes underlying statistical learning for speech segmentation in dogs. Current Biology

Gósy Mária

egyetemi tanár

Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet, Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék
Gósy, Mári (in press): On the history of palatography in Hungarian phonetics. Journal of the International Phonetic Association

Hetényi Anna Zsuzsánna

egyetemi tanár

Szláv és Balti Filológia Intézet, Orosz Nyelv és Irodalom Tanszék
Zsuzsa Hetényi: The Texture of Type: Nabokov’s Sensory Perception of Alphabetical Letters: The Semanticized Graphic Form. Scando-Slavica 66 : 2, 2020. 217–231.

Horváth Ildikó

egyetemi docens

Nyelvi Közvetítés Intézete, Fordító- és Tolmácsképző Tanszék
Horváth, I., Kálmán, Cs. (2020) Motivational disposition of translation and interpreting graduates. Interpreter and Translator Trainer. 15:3, 287-305.

Kálmán Csaba

egyetemi adjunktus

Angol-Amerikai Intézet, Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Horváth, I., Kálmán, Cs. (2020) Motivational disposition of translation and interpreting graduates. Interpreter and Translator Trainer. 15:3, 287-305.

Károly Krisztina

egyetemi tanár

Angol-Amerikai Intézet, Angol Nyelvpedagógia Tanszék
Károly Krisztina, Winkler Bea, Kiszl Péter (2020). Across 20 Years: A Bibliometric Analysis of the Journal’s Publication Output Between 2000 and 2020. Across Languages and Cultures, 21(2), 145-168.

Kiszl Péter

egyetemi docens

Könyvtár- és Információtudományi Intézet, Információtudományi Tanszék

Károly Krisztina, Winkler Bea, Kiszl Péter (2020). Across 20 Years: A Bibliometric Analysis of the Journal’s Publication Output Between 2000 and 2020. Across Languages and Cultures, 21(2), 145-168.

 

Winkler Bea, Kiszl Péter (2021). Views of Academic Library Directors on Artificial Intelligence: A Representative Survey in Hungary. New Review of Academic Librarianship.

 

Simon András, Kiszl Péter (2021). Aspects of the long-term preservation of digitized catalogue data: Analysis of the databases of integrated collection management systems. Preservation, Digital Technology & Culture

Kodaj Dániel

egyetemi adjunktus

Filozófiai Intézet, Általános Filozófia Tanszék
Dániel Kodaj. Humean Idealism, Australasian Journal of Philosophy

Kozák Dániel

egyetemi adjunktus

Ókortudományi Intézet, Latin Tanszék
Kozák, D. Imperial Art and Power in the Liternum Episode of Silius Italicus’ Punica, Mnemosyne 74.2 (2021) 274-298.

Mráz Attila

egyetemi adjunktus

Filozófia Intézet, Újkori és Jelenkori Filozófia Tanszék
Mráz Attila (forthcoming): How to Justify Mandatory Electoral Quotas: A Political Egalitarian Approach. Legal Theory Vol. 27, Issue 4 (December 2021).

Pikli Natália

egyetemi docens

Angol-Amerikai Intézet, Anglisztika Tanszék

Shakespeare’s Hobby-Horse and Early Modern Popular Culture. Routledge Studies in Performance and Early Modern Drama Series. Series editor: Helen Ostovich. London and New York, Routledge, (copyright year) 2022

Szívós Erika

egyetemi docens

Történeti Intézet, Gazdaság- és Társadalomtörténeti Tanszék
The Historic City and the East-West Exchange: Architecture, Urban Renewal and International Knowledge Transfers under State Socialism in Hungary. Urban History, Vol. 48 (2021), First View pp. 1-26.

Tamás Ábel

egyetemi adjunktus

Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézet, Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudományi Tanszék
Tamás, Ábel: „Sweet Friendship: An Acrostic at Catullus 14.19–23”, Mnemosyne 2022 (közlésre elfogadva).

Varga Zsuzsanna

egyetemi tanár

Történeti Intézet, Új- és Jelenkori Magyar Történeti Tanszék
Zsuzsanna Varga: The “Hungarian Agricultural Miracle”? Sovietization and Americanization in a Communist Country. The Harvard Cold War Studies Book Series. Lanham, Boulder, New York, London: Lexington Books, 2021. 323. p.

Winkler Beáta

egyetemi tanársegéd

Könyvtár- és Információtudományi Intézet, Információtudományi Tanszék

Károly Krisztina, Winkler Bea, Kiszl Péter (2020). Across 20 Years: A Bibliometric Analysis of the Journal’s Publication Output Between 2000 and 2020. Across Languages and Cultures, 21(2), 145-168.

 

Winkler Bea, Kiszl Péter (2021). Views of Academic Library Directors on Artificial Intelligence: A Representative Survey in Hungary. New Review of Academic Librarianship.