Márkaépítés a múzeumokban

Márkaépítés a múzeumokban
06/08

2023. június 08. 17:30 - 18:45

ELTE BTK Kari Tanácsterem (1088 Budapest, Múzeum krt. 4/A, fszt. 39.)

06/08

2023. június 08. 17:30 - 18:45

ELTE BTK Kari Tanácsterem (1088 Budapest, Múzeum krt. 4/A, fszt. 39.)


Shin So-yeon, a Koreai Nemzeti Múzeum kurátora tart angol nyelvű előadást a bódhiszattva szobrok kiállítóterének felújításáról és az ehhez kapcsolódó márkaépítésről a Koreai Tanszék meghívására.

The National Museum of Korea opened the Room of Quiet Contemplation in 2021, dedicated to two Seated Pensive Bodhisattva sculptures. Through branding efforts, the museum aimed to make the sculptures iconic symbols. The space quickly became popular, attracting younger visitors who shared their experiences on social media. The renovation project included a narrative-based journey, media artworks, and digital engagement. As a result, the Room of Quiet Contemplation and the sculptures have become a definitive brand for the museum, increasing awareness and visitor interest.

Facebook

Az előadás az ELTE BTK és a Néprajzi Múzeum közös szervezéseként megvalósuló Muzeumizáció Közép Európában: lehetőségek és kihívások című háromnapos nemzetközi konferencia része. A konferencia teljes programja itt olvasható.