Jókai Mórtól a kultúraváltásig

Az arany emberei. Jókai Mór Az arany ember című regénye gazdasági kritikai nézőpontból című kismonográfia egy készülő hadseregellátás-történeti monográfiából vált ki önálló művé. Közgazdasági szempontú elemzését adja Jókai Mór Az arany ember című regényében foglalt üzleti adatoknak és az általa közvetített kereskedői magatartásoknak. A kötet a regény logisztikai jellegű epizódjait megértendő, a könyv és a föltételezett olvasók viszonyát szem előtt tartva tárja föl a műalkotás üzleti jellegű vonatkozásait.
Halmos Károly és Sebők Richárd közösen jegyzett Csőd, könyv, kultúra. Kultúraváltás alulnézetből című kötete két történelmi csődeset – két könyvkereskedő és egy építész anyagi összeomlása – nyomán vizsgálja a piac kínálati és keresleti oldalát, valamint ezek alakulását a 19. század második felében. A vásári könyvkereskedők 1869-es bukása a kulturális kínálat változásairól árulkodik, míg Hild József, a Dohány utcai zsinagóga építésébe belebukó építész magánkönyvtárának leltára a hosszabb távú könyvvásárlási szokásokra, kulturális érdeklődésre és olvasási mintákra világít rá. A könyv így a korszak kulturális és gazdasági átalakulásait a könyvpiac két oldalán keresztül mutatja be – a polcokról és a pénztárcákból egyszerre.