A tudományos olvasásképesség értékelése
A hiánypótló könyv egy longitudinális oktatási akciókutatás eredményeiről számol be, amely két különböző nagy mintán alapul, valamint az elő- és utótesztelés kutatási módszerrel készült. A kutatás célja a magyarországi angol szakos egyetemi hallgatók tudományos olvasásképességének vizsgálata volt, és eredményei a tudományos olvasásképesség-fejlesztés hatékonyságának fokozását segítik elő egy irányított összefoglalás feladattal. Az integrált feladat elvégzése egy forrásszöveg elolvasását, valamint egy irányító kérdéssel meghatározott tartalom kinyerését, összegzését, átfogalmazását és írásban történő megfogalmazását igényli.
A kérdőíves adatok elemzése feltáró faktoranalízissel vizsgálta a tudományos olvasásképesség dimenzionalitását és fejlődését. A hallgatói teljesítményminták pontszámaival végzett további elemzések hasznos gyakorlati betekintést engednek az integrált feladat által elicitált autentikus tudományos olvasási folyamatokba és azok komponenseibe.
Az értékelési és pedagógiai fókusza miatt a könyv alkalmazott nyelvészek, tudományos nyelvhasználatot oktatók, illetve mérők és értékelők számára nyújt széleskörű útmutatást a tudományos olvasásképesség integrált fejlesztése és mérése témában.
A kötet az alábbi honlapon érhető el.