A történelemtanítás európai monitorozása
A történelemtanítás nemzetközi helyzetét elemző „obszervatórium” Magyarország számára is nyitott – szögezte le az intézmény elnöke. Alain Lamassoure előadásában rámutatott arra, hogy a nemzeti tantervek, curriculumok tiszteletben tartása mellett a szervezet a történelem tanításának vitafóruma kíván lenni, igen nagy hangsúlyt helyezve a fiatal generációk tudatos állampolgárrá történő nevelésére. Az előadó kifejtette: a 21. század történelemtanításának a történettudomány által verifikált ítéleteken kell alapulnia. A jelenleg 17 ország együttműködését jelentő szervezet célja, hogy néhány évente feltérképezze a történelem tanításának helyzetét, lehetőségeit az egyes országokban. Alain Lamassoure reményét fejezte ki, hogy ezen a „közös fotón” minden állam szeretne szerepelni, s az együttműködés egyben segít feldolgozni a narratívákat sokszor máig megbénító traumákat. A Fejérdy Gergely történész által moderált rendezvény hozzászólói a beszélgetés végén úgy vélték, a történelemtanítás lényegét és értelmét is segíthet újrafogalmazni az újszerű kezdeményezés.